سهمیه‌بندی کنکور خانواده ایثارگران اصلاح شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: جانبازان زیر ۲۵ درصد از این پس می‌توانند از سهمیه ماده ۷۰ قانون ایثارگران و ماده ۹۰ قانون برنامه ششم استفاده کنند.

سهمیه‌بندی کنکور خانواده ایثارگران اصلاح شد

به گزارش ۸دی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جلسه عصر امروز (سه شنبه ۲۸ فروردین) کمیسیون متبوعش گفت:‌ در نشست امروز کمیسیون برنامه، اعضا به اصلاح برخی بندهای برنامه ششم توسعه و همچنین قانون جامع ایثارگران پرداختند.

وی افزود: یکی از نتایج بازنگری در قانون جامع ایثارگری در جلسه امروز این بود که مقرر شد از این پس جانبازان زیر ۲۵ درصد از سهمیه ماده ۷۰ قانون ایثارگران و ماده ۹۰ قانون برنامه ششم استفاده کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: براساس مصوبه امروز کمیسیون، اعضای خانواده جانبازان زیر ۲۵ درصد که ۸۰ درصد نمره فرد پذیرفته شده در غیر سهمیه را بیاورند و همچنین اعضای خانواده جانبازان بالای ۲۵ درصد که ۷۰ درصد نمره خام آخرین فرد پذیرفته شده در کنکور را کسب کنند، از امتیازات قانون بهره‌مند خواهند شد.

حاجی دلیگانی همچنین با اشاره به بررسی طرح الحاق موادی به قوانین دیوان محاسبات خاطر نشان کرد:‌ در نشست امروز کمیسیون برنامه و بودجه، برای بررسی طرح‌های الحاقی به قوانین دیوان محاسبات کارگروهی تشکیل شد تا نحوه رسیدگی به تخلفات مالی مشخص شود.

نماینده مردم شاهین شهر با بیان اینکه در ادامه جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه، طرح اصلاح ماده ۸۸ قانون برنامه ششم، مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در اصلاحیه مذکور اینگونه آمده بود که عبارت “مرکز وکلا و کارشناسان قوه قضائیه” از بند چ ماده ۸۸ قانون برنامه ششم توسعه حذف شود که با مخالفت اعضای کمیسیون مواجه و رد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه