اوباما دستور حمله سایبری به سیستم کامپیوتری تأسیسات هسته‌ای ایران را صادر کرد

پایگاه دیلی بیست گزارش داده که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا به طور محرمانه دستور حمله سایبری به سیستم کامپیوتری تأسیسات اصلی غنی‌سازی اورانیوم ایران را صادر کرده است.

اوباما دستور حمله سایبری به سیستم کامپیوتری تأسیسات هسته‌ای ایران را صادر کرد

به گزارش ۸دی، باراک اوباما به طور محرمانه دستور حمله سایبری به سیستم کامپیوتری تأسیسات اصلی غنی‌سازی اورانیوم ایران را صادر کرده است.

پایگاه خبری «دیلی بیست» می‌نویسد: ظاهرا دولت باراک اوباما تحقیقاتی را درباره «مایکل هایدن»، رئیس سابق «اف‌بی‌آی» و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا به دلیل قرار دادن اطلاعات محرمانه در اختیار رسانه‌ها در سال ۲۰۱۲ انجام داده است.

بر اساس یک پرونده دادگاهی که پایگاه خبری «دیلی بیست» به آن دست یافته «اف‌بی‌آی» خواستار صدور حکم برای بررسی حساب ایمیلی «AOL» مایکل هایدن بوده است.

بر اساس این پرونده، اف‌بی‌آی مایکل هایدن را منبع مقاله یکم ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ می‌داند.

بر اساس این مقاله نیویورک تایمز، باراک اوباما به طور محرمانه دستور حمله سایبری به سیستم کامپیوتری تأسیسات اصلی غنی‌سازی اورانیوم ایران را صادر کرده است.

دیلی بیست می‌نویسد: این حمله سایبری از زمان دولت «جرج بوش» و با همکاری اسرائیل آغاز و «بازی‌های المپیک» کدگذاری شده بود.

ویروس «استاکس‌نت» در سال ۲۰۱۰ به طور تصادفی و در نتیجه یک خطای برنامه‌نویسی که اجازه داد تا این ویروس از نیروگاه نطنز در ایران خارج و به وسیله اینترنت در سراسر جهان منتشر شود، علنی شد.

بر اساس گزارش‌ها این مقاله نیویورک تایمز تأیید می‌کند که دولت آمریکا تا حدودی مسئول این حمله سایبری بوده و حکم تحقیق در نوامبر سال ۲۰۱۲ صادر و تا روز گذشته مخفی بوده است.

اگرچه نام هایدن در مقاله نیویورک‌تایمز به عنوان منبع افشاگری ذکر نشده اما از وی نقل‌قول‌هایی مبنی بر اهمیت ویروس استاکس‌نت آمده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه