کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با 8دی:

آمریکا به دنیال ایجاد یک پایگاه دائمی برای ناتو در شمال عراق یا سوریه است/ واشنگتن نتیجه‌ای از حملات اخیر نگرفت

فعال سیاسی و کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه واشنگتن نتیجه ای از حملات اخیر نگرفت، گفت: آمریکا و هم‌پیمانانش قصد دارند با ایجاد یک پایگاه دائمی برای ناتو در شمال عراق یا سوریه حضور مستمر خودشان را در سوریه و عراق حفظ کنند.

آمریکا به دنیال ایجاد یک پایگاه دائمی برای ناتو در شمال عراق یا سوریه است/ واشنگتن نتیجه‌ای از حملات اخیر نگرفت

حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی و کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگو با خبرنگار ۸دی درباره حملات موشکی اخیر آمریکا، انگلیس و فرانسه در سوریه، اظهار کرد: دلیل حملات اخیر آمریکا و هم‌پیمانانش در سوریه را در سه موضوع می توان تحلیل کرد.

وی با بیان اینکه واشنگتن قصد داشت با این حملات بعد از شکست نیروهای هم پیمانش در عراق و سوریه به تجدید روحیه نیروهای باقی‌مانده‌اش در این کشورها بپردازد، گفت: در واقع آمریکا می‌خواست به نوعی از طرف‌های دیگر در خاورمیانه انتقام بگیرد و واشنگتن، پاریس و لندن را بار دیگر وارد عرصه کند.

 

**هدف حمله های اخیر محک زدن قدرت دفاعی سوریه و واکنش های ایران و روسیه بود

این فعال سیاسی ادامه داد: مسئله دوم این است که محور شرارت سه گانه یعنی آمریکا، انگلیس و فرانسه به دنبال این بودند که از نظر نظامی قدرت دفاعی سوریه را به لحاظ موشکی و پدافندی مورد آزمایش قرار دهند.

کنعانی مقدم افزود: همچنین می‌خواستند واکنش ایران، روسیه، سازمان ملل و دیگر طرف‌ها را نیز محک بزنند.

مسئول کمیته اطلاع رسانی خانه احزاب، بیان کرد: موضوع دیگر این است که آمریکا قصد دارد از سوریه خارج شود و هزینه عملیات در این کشور را به عهده دیگر کشورها از جمله انگلیس و فرانسه بگذارد به همین دلیل این کشورها را دوباره وارد بازی کرد.

 

** آمریکا به دنیال ایجاد یک پایگاه دائمی برای ناتو در شمال عراق یا سوریه 

این فعال سیاسی تصریح کرد: از سوی دیگر آمریکا و هم‌پیمانانش قصد دارند با ایجاد یک پایگاه دائمی برای ناتو در شمال عراق یا سوریه حضور مستمر خودشان را در سوریه و عراق حفظ کنند.

وی افزود: به طور کلی می‌توان گفت که آمریکا و متحدانش مرتکب اقدامی جنایتکارانه و خلاف اصول بین‌المللی و موازین شورای امنیت شدند و نتیجه‌ای نیز نگرفتند.

کنعانی مقدم خاطرنشان کرد: موشک‌های آنان توسط سوریه سرنگون شد، روسیه خویشتن‌داری کرد و وارد عرصه نشد و جبهه مقاومت نیز بیش از پیش متحد شد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه