پدرخوانده ها، پدر اعتدال را درآورده اند/نفوذ عناصر وابسته به فتنه در بدنه دولت

از علی جنتی که دیگر به لبه سقوط از مقام وزارت نزدیک شده، اقدامات اینچنینی در واپسین روزهای حضورش در این جایگاه بعید نبوده و نیست اما از دیگرانی که همچنان قرار است مشغول خدمت به دولت جمهوری اسلامی باشند، انتظارات بیش از اینهاست.

پدرخوانده ها، پدر اعتدال را درآورده اند/نفوذ عناصر وابسته به فتنه در بدنه دولت

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از خیبر آنلاین، ماجرای دیدار چند وزیر دولت یازدهم به همراه برخی مدیرانی دولتی با یکی از ورشکستگان سیاسی کشور آنقدر مشمئز کننده و توهین آمیز بود، که دیگر از این پس می توان به رفتار این قبیل افراد عبارت “بیم و امید” را شایسته دانست.

بسیاری از مردم از روز نخست تشکیل دولت یازدهم نسبت به سایه پررنگ پدرخوانده ها هشدار داده و اظهار نگرانی کرده بودند اما عدم دقت دولتمردان به این انذارها موجب نفوذ هرچه بیشتر آنان شده است.

اگرچه شیخ حسن روحانی از ابتدای کار اصرار داشت که نفرات حاضر در کابینه اش بدون سهم خواهی افراد و یا جریانات سیاسی درنظر گرفته شده اند اما کیست که از وابستگی مدیران اقتصادی دولت یازدهم به اکبر هاشمی رفسنجانی و دلبستگی مدیران فرهنگی آن به خاتمی فتنه گر خبر نداشته باشد.

دیدار اخیر تعدادی از وزیران و مدیران دولتی نیز در همین راستا ارزیابی می شود و اگر غیر از این بود، پس علت اصلی را چه باید دانست؟

از علی جنتی که دیگر به لبه سقوط از مقام وزارت نزدیک شده، اقدامات اینچنینی در واپسین روزهای حضورش در این جایگاه بعید نبوده و نیست اما از دیگرانی که همچنان قرار است مشغول خدمت به دولت جمهوری اسلامی باشند، انتظارات بیش از اینهاست.

همچنین، شخص ریاست دولت یازدهم که دیرزمانی به عنوان دبیر شورایعالی امنیت ملی در نظام جمهوری اسلامی مشغول خدمت بود، قطعا با مسایل اینچنینی بیگانه نیست و از او نیز انتظار می رود در جمع خصوصی با مدیرانش، آنان را نسبت به اقدامات حاشیه ساز برحذر دارد.

خاتمی، موسوی و کروبی مردگان سیاسی هستند که به واسطه رافت و عطوفت نظام اسلامی فرصت ادامه حیات پیدا کرده اند، دیدار با این جماعت و رسانه ای کردن آن تنها می تواند ضعف و سستی برخی افراد را نمایان کند.

همچنین، همزمانی این ملاقات با یکی از سران فتنه با قطعنامه ضدایرانی و ضدروحانی اتحادیه اروپا، گام مثبتی در زمینه تحقق انسجام سیاسی در کشور محسوب نمی شود و در شرایطی که دولت یازدهم در آستانه اجرای طرح بزرگ هدفمندی یارانه ها در مرحله دوم قرار دارد و به شدت به همدلی و همگرایی عمومی نیازمند است، دود این قبیل رفتارهای تنش زا تنها به چشم خود آنها خواهد رفت.

index

پیرترین کابینه بعد از انقلاب که در ماجرای سبد کالا نشان داد دارای ضعف های بسیاری است، اگر نتواند میان مردم و خود وحدت حداکثری ایجاد کند، قطعا با مشکلات عدیده ای روبرو خواهد شد که حاشیه سازی های درون دولتی می تواند به این اتحاد داخلی ضربه وارد کند.

نفوذ عناصر وابسته به فتنه در بدنه دولت که از مدت ها پیش نسبت به آن هشدارها داده شده بود و متاسفانه با بی تفاوتی مواجه شد، می تواند موانع بسیای را پیش پای دولتمردانی که به قصد خدمت وارد عرصه مسئولیت شده اند، ایجاد کند.

امید است فردی با تجربه مانند حسن روحانی، با جمع کردن حواشی به وجود آمده طی مدت اخیر، به جای تکیه بر افرادی که تاریخ مصرف آنها سالهاست به پایان رسیده، به جوانان و مردم دلسوز کشورمان اتکا کند و دولتش را برای مدت بیش از ۳ سالی که بر سر کار است، از گزند حوادث دور نگهدارد.

طی ۹ ماه گذشته حاشیه سازی های رفسنجانی و خاتمی بارها و بارها کلیات کابینه را تحت تاثیر قرار داده و موجب بروز انتقادات منتقدین شده است. دیدارهای گاه و بیگاه مدیران دولتی با این افراد می تواند بر ادامه جنجالی که هرگز به صلاح دولت نیست، بیفزاید که ای کاش، برای این مساله تدبیری به کار بسته شود.

ملاقات با یکی از سران فتنه، سخنان جنجالی مداوم حاج آقا خاطره و بسیاری موارد دیگر از این دست، نه تنها نشانی از اعتدال ادعایی حضرات ندارد، بلکه نمونه اتم و اکمل تندروی آن هم از نوع افراطی اش(!) به حساب می آید که حضور مقامات دولتی در کنار پدرخوانده ها باعث انتقال هزینه های این تندروی ها به بدنه دولت می شود.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
پویا
عزیزان من نمیدونم شما چرا نمیخواید متوجه بشید که مردم به خاطر حمایت هاشمی و خاتمی به روحانی رای دادن. خوبه اینو خودتون هم خیلی خوب میدونید ولی خودتون رو به نفهمیدن می زنید! خوبه پوسترهای روحانی تو زمان انتخابات همه همراه با عکس هاشمی و خاتمی بود. پس جای هیچ شبهه ای باقی نمی مونه که مردمی که به روحانی رای دادن در واقع به این نکته واقف بودن که روحانی و هاشمی و خاتمی همراه هم هستن. شبیه این مسئله مثل این است که برخی دوستان و برادران می خواستن احمدی نژاد و مشایی رو از هم جدا کنن و بگن این دو هیچ ارتباطی باهم ندارن. جالبه خود احمدی نژاد همیشه بر همراه بودن با مشایی تاکید می کرد اونوقت برادران [...] واسه تطهیر چهره این قضیه رو انکار می کردن!!! وقتی اکثریت به روحانی رای دادن پس نتیجه می گیریم که اکثریت به آرا و عقاید و حامیان این آقا رای دادن و این قضیه نشون دهنده محبوبیت این افراد در بین مردم است. والسلام
مرید نیمه راه
ببنید آن روزی را که همین اصلاح طلبان پشت خواهند کرد به همین روحانی به این حزب اعتباری نیست از ماجرای ترور خاتمی در یابیم که اینها به خودشان هم رحم نمی کنند
در حاشیه