مدیرکل فرودگاه گیلان:

طرح توسعه فرودگاه گیلان نیازمند اعتبارات ملی و استانی است

مدیرکل فرودگاه گیلان با تأکید بر اینکه تحقق طرح توسعه فرودگاه گیلان نیازمند اعتبارات ملی و استانی است گفت: تحقق این طرح توسعه موجب ارتقای صنعت هوانوردی در گیلان خواهد شد و امکان اشتغال‌زایی بیشتر را فراهم می‌کند.

طرح توسعه فرودگاه گیلان نیازمند اعتبارات ملی و استانی است

به گزارش هشت دی، غلامرضا کریم آقایی  در رشت با  اشاره به اهمیت تملک ارضی در وسعت‌بخشی فرودگاه سردار جنگل گیلان اظهار کرد:۱۶۰ هکتاری که در طرح جامع دیده‌شده   باید فرایند تملک آن انجام شود تا طرح توسعه صنعت هوانوردی گیلان محقق شود.

وی با اشاره به  طرح جامع بیش از ۱۶۰ هکتار زمینی که غیر از ۲۲۰ هکتارِ در اختیار، مشخص‌شده بود  گفت: ۱۶۰ هکتار زمین  مشخص‌شده اگر توسط دولت خریداری  و به شرکت فرودگاه‌های کشور داده شود گیلان طرح توسعه فرودگاه را  آغاز می‌کند.

مدیرکل فرودگاه گیلان با اذعان به اینکه  این طرح در سمت غرب و جنوب  فرودگاه سردار جنگل مشخص‌شده است بیان کرد: اگر زمین‌ها خریداری و در اختیار شرکت فرودگاه‌های کشور قرار داده شود منتج به  انجام طرح توسعه با ایجاد ترمینال خارجی بهتر خواهد شد که موقعیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در زمینه‌های باربری  و حمل‌ونقل خصوصی فراهم می‌شود.

کریم آقایی با بیان اینکه فرودگاه سردار جنگل رشت نسبت به فرودگاه دیگر کشور مساحت کمتری دارد گفت: این تفاوت به دلیل اعتبار بیشتر زمین و تفاوت در جغرافیای گیلان بوده و با مساحت ۲۲۰ هکتار با بسیاری از فرودگاه‌های کشور قابل‌مقایسه نیست.

مدیرکل فرودگاه گیلان با بیان اینکه خریداری ۱۶۰ هکتار توسط دولت برای فعالیت بخش خصوصی یا شرکت فرودگاه کشور در طرح توسعه فرودگاه الزامی است تصریح کرد: فرودگاه سردار جنگل یک شرکت درآمد هزینه‌ای است به  این معنی که باید درآمد کسب کرده و هزینه کند و با توجه به تعداد پرواز در فرودگاه سردار جنگل، این فرودگاه جزو فرودگاه‌های زیان ده محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر عدم سوددهی فرودگاه سردار جنگل رشت بیان کرد: سرپایی فرودگاه سردار جنگل با توجه به شرایط موجود و ورود و خروج با همین مقدار پرواز، بسیار هنرمندانه است و به دلیل عدم سوددهی، این فرودگاه قادر به خریداری آن ۱۶۰ هکتار مدنظر نیست.

کریم آقایی با تأکید بر اینکه تحقق این مهم برای توسعه فرودگاه گیلان نیازمند اعتبارات ملی و استانی است خاطرنشان کرد: تحقق این طرح توسعه موجب ارتقای صنعت هوانوردی در گیلان خواهد شد و امکان  اشتغال‌زایی بیشتر را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه افزایش مابقی زیرساخت‌های عبور و مرور ازجمله زمینی و دریایی، ملزم به توسعه حمل‌ونقل ترکیبی بوده که نیازمند توسعه صنعت هوانوردی است گفت: عدم توسعه حمل‌ونقل ترکیبی اشکالاتی ازجمله عدم مکمل بودن یکدیگر را به همراه خواهد داشت که آسیب آن به استان خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه گیلان افزود: توسعه طرح جامع نیازمند منابع ملی، منابع استانی و یا تعریف قانون در ردیف بودجه به دولت توسط نمایندگان است که امیدواریم جهت پیشرفت هرچه بیشتر استان گیلان محقق شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه