فیلترینگ تلگرام همچنان خبر ساز است!

این روزها فیلترینگ تلگرام به یکی از بحث‌برانگیزترین موضوع‌ها تبدیل شده و حتی واکنش مسوولان سیاسی کشور را به دنبال داشته است تا جایی که اظهارنظرهای متفاوت و متناقضی مطرح شده و جدیدترین اظهارنظر هم امروز و از زبان دبیر شورای عالی فضای مجازی مطرح شد.

فیلترینگ تلگرام همچنان خبر ساز است!
به گزارش ۸دی، اگرچه قریب به اتفاق مسوولان موافقند که فضای انحصاری تلگرام آسیب‌های بسیاری دارد، اما برخی معتقدند باید با فیلترینگ جلوی ادامه این روند را گرفت و برخی دیگر راهکار مناسب را تقویت پیام‌رسان‌های داخلی برای مهاجرت اختیاری کاربران می‌دانند.
تلگرام هر آن ممکن است مسدود شود
با زمزمه‌هایی که درباره مسائل امنیتی و اقتصادی مضرات تلگرام مطرح‌ می‌شود، فیلتر شدن آن اصلا بعید نیست و عده‌ای حتی زمانی هم برای آن تعیین کرده‌اند اما هیچ یک از مسوولان هنوز خبر تصمیم قطعی درباره این موضوع نداده‌اند تا جایی که امروز دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه شهروندان حق دارند از هر پیام‌رسانی استفاده کنند، به شرط اینکه تابع قوانین کشور باشد، گفت: فعلا تصمیمی در رابطه با انسداد تلگرام اتخاذ نشده، اما هر آن ممکن است شرایطی برای انسداد تلگرام پیش بیاید.
سیدابولحسن فیروزآبادی اظهار کرده است: ما به دنبال پیام‌رسانی با کاربران بالا و قابلیت اشتغال‌زایی هستیم. تاریخی برای مسدود کردن تلگرام مطرح نشده، اما از کسب و کارها و موسساتی که کانال‌های زیادی دارند دعوت شده از پیام‌رسان‌های خارجی به پیام‌رسان‌های داخلی کوچ کنند.
اعلام نشدن تصمیم قطعی درباره فیلترینگ تلگرام سبب شده بازار شایعات نیز داغ باشد؛ از طرفی پیش می‌آید که مصاحبه‌ای از برخی مسوولان منتشر شده که وعده فیلتر شدن هرچه زودتر تلگرام را بدهند و از طرف دیگر، برخی از کانال‌های تلگرامی ممکن است از منابعی نامعلوم، خبر فیلترینگ قریب‌الوقوع را منتشر کنند که چه بسا خبر تکذیب هر یک از این اخبار و حواشی در مدت زمانی کوتاه برسد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه