جنگ بعدی در سوریه، بین ایران و اسرائیل خواهد بود

روزنامه نگار آمریکایی درباره وقوع جنگ بین ایران و اسرائیل در سوریه هشدار داد.

جنگ بعدی در سوریه، بین ایران و اسرائیل خواهد بود

به گزارش ۸دی، در روز های اخیر پس از تشدید تنش ها در سوریه، ناظران درباره احتمال وقوع درگیری بین ایران و اسرائیل در سوریه هشدار می دهند. در همین رابطه، توماس فریدمن، دیدگاه نویس سرشناس آمریکایی طی یادداشتی در روزنامه نیویورک تایمز، ضمن بررسی وضعیت سوریه نوشت: “اگر این را قبلا شنیده بودید، من را متوقف کنید: سوریه قرار است منفجر شود. می دانم که قبلا این را شنیده اید. اما این بار منظورم این است که واقعا منفجر می شود. ”
فریدمن با بیان اینکه حمله آمریکا، فرانسه و بریتانیا به سوریه، دومین تقابل خطرناک است، مدعی شد که همزمان با افزایش تنش ها در سوریه، ایران و اسرائیل به سمت تقابل نهایی در سوریه پیش می روند.
فریدمن ادعا کرد ایران و اسرائیل در سابق بی سروصدا با یکدیگر مقابله می کردند، اما این مرحله از تقابل رو به پایان است. در نتیجه ایران و اسرائیل به سوی سطح دیگری از تقابل پیش می روند.
به گفته فریدمن دور اول درگیری بین ایران و اسرائیل در ۱۰ فوریه اتفاق افتاد. زمانی که یک پهپاد وارد اسرائیل و سپس سرنگون شد. اسرائیلی ها از همان زمان این پهپاد را ایرانی معرفی کردند. گزارش های اولیه حاکی از این بود که پهپاد مزبور، صرفا یک پهپاد شناسایی بود. اما در جمعه گذشته، ژنرال رونین منالیس، سخنگوی ارتش اسرائیل، مدعی شد که مسیر پرواز و تحلیل قطعات آن توسط اطلاعات اسرائیل، نشان می دهد که این پهپاد حامل مواد منفجره بوده و ماموریت آن تخریبی بود.
یک منبع بلندپایه ارتش اسرائیل ضمن ایرانی خواندن پهپاد سرنگون شده، به فریدمن گفت: “این اولین بار است که ما شاهد این هستیم که ایران خودش و نه از طریق نیابتی، کاری علیه اسرائیل انجام می دهد. ”
پس از آن، اسرائیل به پایگاه تی-۴ سوریه حمله کرد که در آن هفت ایرانی جان شان را از دست دادند. به گفته فریدمن، این می توانست خبر عظیمی باشد، اما در میان واکنش جهانی به توئیت های ترامپ درباره بشار اسد گم شد.
این منبع اسرائیلی به فریدمن درباره حمله به تی-۴ گفت: “این اولین بار بود که به اهداف زنده ایرانی – هم به تاسیسات و هم به افراد – حمله کردیم. ”
ایران علنا گفته انتقام این حمله را خواهد گرفت. علی اکبر ولایتی، مشاور ارشد رهبر معظم ایران، طی سفر به سوریه گفت: “جرایم بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. ”
از آن زمان، مقامات نظامی ارشد اسرائیل، علنا اعلام کرده اند که اگر ایران در واکنش به حملات اسرائیل، به اهداف اسرائیلی حمله کند، اسرائیل ممکن است از فرصت استفاده کند و به تمام زیرساخت های نظامی ایران در سوریه حمله کند.
این مقامات به فریدمن گفته اند که اسرائیل اشتباهی که در لبنان مرتکب شده را در سوریه مرتکب نخواهد شد. یعنی به ایران اجازه نخواهند داد تهدیدی موشکی در سوریه مانند تهدید موشکی حزب الله در لبنان ایجاد کند.
فریدمن در پایان با ادعای اینکه اگر نیرو های ایران از سوریه عقب نشینی نکنند، وقوع درگیری بین آن ها و اسرائیل حتمی است، نوشت: “کمربندهای تان را ببندید.”

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
فرهاد
اسرائیل هیچ غلطی نمیتونه بکنه
در حاشیه