«حبس»، عاقبت رهاسازی پساب دامی به منابع آبی رشت

رئیس اداره محیط زیست رشت گفت: برای فرد متخلفی به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق نگهداری احشام خارج از ظرفیت مجاز صادره و نداشتن سیستم کنترل آلودگی محیط‌زیست به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

«حبس»، عاقبت رهاسازی پساب دامی به منابع آبی رشت

به گزارش ۸دی، «اصغر خودکار»، رئیس اداره محیط زیست رشت گفت: برای فرد متخلفی به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی از طریق نگهداری احشام خارج از ظرفیت مجاز صادره و نداشتن سیستم کنترل آلودگی محیط‌زیست و رهاسازی مستقیم فضولات و پساب دامی به منابع آبی به یکسال حبس تعزیری محکوم شد.

وی افزود: شخص متخلف به‌علت عدم تمکین به اخطاریه‌های صادر شده زیست محیطی و شکایت شاکیان خصوصی و همسایگان به مرجع قضایی معرفی و پس از سیر مراحل قانونی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

خودکار تصریح کرد: رودخانه‌ها و منابع آبی شریان‌های حیاتی شهرستان رشت محسوب می‌شوند و هر گونه آلودگی زیست محیطی در این اکوسیستم‌های ارزشمند خسارات جبران‌ناپذیری برای منطقه به بار می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون دو رودخانه گوهررود و زرجوب به‌علت فاضلاب‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی و…بار آلودگی زیادی دارند و در بخش‌هایی از این رودخانه‌ها امکان حیات هر گونه جانوران آبزی غیر ممکن شده است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه