پروژه راه آهن گیلان نیازمند اعتبارات فایناس است

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تاکید بر اینکه اگر از منابع فایناس امسال و سال بعد برای پروژه راه آهن اعتبار در نظر گرفته شود، گفت: راه آهن در سال ۹۴ اجرایی می شود.

پروژه راه آهن گیلان نیازمند اعتبارات فایناس است

به گزارش ۸دی نیوز ،مدیر کل راه و شهرسازی گیلان در نشستی با خبرنگاران با اشاره به اینکه شعار ادراه کل راه و شهرسازی گیلان در سال فرهنگ و اقتصاد تقویت روحیه کار است افزود: امسال تلاش همکاران ما این است که با استفاده از روشهای نوین راهداری قدم های موثری در حوزه اقتصاد برداریم.

وی  با اشاره به اینکه پروِه  راه آهن استان  نبازمند  یک هزار و ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار است اظهار کرد: امسال در قانون بودجه نزدیکبه ۳۰۰میلیارد  تومان برای آن اعتبار گذاشته شده است

خاوری با تاکید بر اینکه اگر از منابع فایناس امسال و سال بعد برای پروژه راه آهن اعتبار در نظر گرفته شود، بیان کرد: راه آهن در سال ۹۴ اجرایی می شود.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان از  چهار خطه شدن مسیر رودبار به منجیل در سال جاری خبر داد و افزود: با انجام این امر ترافیک کاهش می یابد .

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۵۲ شهر گیلان به جز ۷ شهر که اطلاق مرزی پیدا کردند مابقی طرح های جامع آن ابلاغشده است ٰگفت: طرح تفضیلی شهر لاهیجان ٰرشت و انزلی نهایی نشده است.

وی با اشاره به مشکل در روشنایی جاده ها و را ه های استان افزود: تحمیل هزینه ترانس و نیرو  بر اداره  راه و شهر سازی موجب ایجاد مشکل در تامین روشنایی راه ها است.

مدیر کل ره و شهر سازی گیلان  خواستار همکاری شرکت برق در تامین روشنایی راه ها شد و با بیان اینکه گرفتن مجوز برداشت مصالح در استان  فوق العاده سخت است تصریح کرد: اگر این رویکرد در بعضی از دستگا ه ها که مرجع صدور مجوز هستند ادامه یابد پرو ژه ها متوقف می شوند

خاوری با اشاره به کاهش ۷درصدی تلفات جاده ای  در استان با توجه به افزایش ۲۰درصدی وردی مسافر در گیلان خاطرنشان کرد: دستگاه های تردد شمار ورودی شهر های استان نشان می دهند که از ابتدای سال یک میلیون و ۱۶۴ وسیله نقیه وارد استان شده است.

مدیر کل راه و شهر سازی گیلان هزینه نگهدای را ه ها براساس نرم جهانی بین ۲تا ۵ درصد ارزش ها را ه هاست دانست و اظهار کرد  : در چنین شرایطی هزینه نگهداری را های استان ۶۰۰میلیارد تومان است.

وی گفت :در صورتی که با مجموع طرح ملی  مجموع اعتباری که داریم ۲۰میلیارد تومان هم نمی رسد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه