نماینده مردم آستارا در مجلس:

سیستم اداری کشور معیوب و بیمار است/ یک کارمند متخلف به راحتی می‌تواند عملکرد ده‌ها کارمند صادق را خراب کند

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی سیستم اداری کشور را معیوب و بیمار دانست و گفت: بسترهای موجود در سیستم اداری کشور جهت انجام تخلفات اداری و مالی فراهم بوده و یک کارمند متخلف به راحتی می‌تواند جهت بد جلوه دادن سیستم اداری کشور ده‌ها نفر کارمند صادق را خراب کند.

سیستم اداری کشور معیوب و بیمار است/ یک کارمند متخلف به راحتی می‌تواند عملکرد ده‌ها کارمند صادق را خراب کند

به گزارش هشت دی، ولی داداشی نماینده مردم آستارا در مجلس آستارا با بیان اینکه فساد اداری و مالی موجود در سیستم‌های دولتی یکی از معضلات و مشکلاتی است که گریبان‌گیر مردم شریف ایران شده، گفت: مردم نسبت به این موضوع بسیار گلایه‌مند بوده و خواستار رسیدگی هستند.

وی سیستم اداری کشور را معیوب و بیمار دانست و تصریح کرد: بسترهای موجود در سیستم اداری کشور جهت انجام تخلفات اداری و مالی فراهم بوده و یک کارمند متخلف به راحتی می‌تواند جهت بد جلوه دادن سیستم اداری کشور، ده‌ها نفر کارمند صادق را خراب کند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی کار کمیسیون اصل ۹۰ مجلس را رسیدگی به تخلفات دانست و بیان کرد: به پیشنهاد من بهتر است کارشناسان اداری، اساتید و نخبگان کشور باید دوره‌هم جمع شوند تا برای سیستم اداری کشور یک قانون جدیدی نوشته شود.

نماینده مردم شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در برخی از دستگاه‌های اداری کشور، کارها سلیقه‌ای انجام می‌شود گفت: مراجعه‌کنندگان به ادارات با گیروگورهای اداری مواجه‌شده و از سوی دیگر وجود آیین‌نامه‌های داخلی باعث بروز فساد در سیستم اداری کشور می‌شود.

داداشی عدم وجود شفافیت در قانون و عدم اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها را از دیگر دلایل بروز فساد مالی و اداری در سیستم اداری کشور دانست و گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان دستگاه‌های اجرایی با بروکراسی‌های اداری و مسائل قانونی آشنا نیستند.

وی بابیان اینکه بعضی از کارمندان و کارگزاران دولت بعضی از آیین‌نامه‌های اداری را در اختیار مراجعه‌کنندگان قرار نمی‌دهند گفت: پنهان کردن آیین‌نامه‌های اداری از ارباب‌رجوع و عدم آشنایی مراجعه‌کننده با قانون، باعث ایجاد بدبینی نسبت به‌نظام و ارکان دولت می‌شود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه