رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی:

۴۵ هزار مددجوی گیلانی از بیمه درمانی کمیته امداد بهره‌مند هستند

رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان بخشی از گزارش عملکرد این حوزه در سال ۹۶ ارائه داد.

۴۵ هزار مددجوی گیلانی از بیمه درمانی کمیته امداد بهره‌مند هستند
به گزارش ۸دی، رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان بخشی از گزارش عملکرد این حوزه در سال ۹۶ ارائه داد.
دکتر جواد اسماعیل‌پور، رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان بابیان اینکه هم‌اکنون ۴۵ هزار و ۸۵۰ نفر از مددجویان شهری تحت حمایت این نهاد از بیمه درمانی برخوردار هستند، گفت: سال گذشته برای هزینه‌های درمانی این مددجویان ۹ میلیارد و ۴۸۹ میلیون و ۴۸۱ هزار تومان پرداخت‌شده است.
وی افزود: از برنامه‌های بخش بهداشت و درمان کمیته امداد، کمک به تأمین سلامت نیازمندان و ارتقا شاخص هاو مراقبت‌های بهداشتی، پرداخت تفاوت‌های تعرفه‌ای، کمک به خرید لوازم پزشکی و بهداشتی و پرداخت فرانشیز بیماران صعب‌العلاج است.
دکتر اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه ارائه خدمات درمانی در کنار خدمات فرهنگی، معیشتی و توانمندسازی مددجویان از فعالیت‌های مهم کمیته امداد است که با برنامه‌ریزی مدون و جدیت دنبال می‌شود، ادامه داد: سال گذشته دو میلیارد و ۷۶۲ میلیون ۶۰ هزار تومان برای بیمه مکمل ۱۰۸ هزار و ۱۰۵ نفر از بیماران تحت حمایت این نهاد در گیلان پرداخت‌شده است.
رئیس اداره درمان، بهداشت و امور بیمه‌های اجتماعی کمیته امداد استان گیلان تعداد بیماران صعب‌العلاج و خاص تحت حمایت استان را هزار و ۷۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: این بیماران در سال گذشته بابت هزینه‌های درمانی ۶۳۲ میلیون و ۸۹۸ هزار تومان دریافت کرده‌اند.
وی همچنین پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی چهار هزار و ۷۷۹ زن سرپرست خانوار و ۶۲۳ نفر از مجریان طرح اشتغال‌زایی را از دیگر اقدامات کمیته امداد در سال گذشته عنوان کرد و افزود: برای این امر هفت میلیارد و ۹۷ میلیون و ۱۵۵ هزار تومان به‌حساب سازمان تأمین اجتماعی واریزشده است.
اسماعیل‌پور توجه به خانوارهای ساکن در مناطق محروم را از اولویت‌های کاری کمیته امداد برشمرد و گفت: سال گذشته ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به این خانوارها در قالب اهدا وسایل گرمایشی و سبد غذایی خدمت ارائه‌شده است.
شایسته ذکر است ۹ هزار و ۳۲۸ خانوار از روستاییان و عشایر تحت حمایت کمیته امداد گیلان از بیمه درمانی این نهاد بهره‌مند هستند.

منبع: کسب و کارنیوز

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه