وعده راه اندازی کارخانه زباله سوز رشت تا دو سال دیگر

رییس شورای شهر رشت گفت: قرار است کارخانه زباله سوزی با ظرفیت ۶۰۰ تن احداث شود، این کارخانه که سه دستگاه زباله سوز ۲۰۰ تنی خواهد داشت قرار است بخشی از پسماند شهرستان را مدیریت کند، بخش دیگری نیز به کارخانه کمپوست سپرده خواهد شد.

وعده راه اندازی کارخانه زباله سوز رشت تا دو سال دیگر

به گزارش ۸دی، امیرحسین علوی رییس شورای شهر در خصوص معضل زباله در این شهرستان گفت: رشت در این سال ها همیشه در نوروز درگیر معضل زباله بوده است.

او با اشاره به صحبت های اخیر مدیرکل حفاظت از محیط زیست گیلان در مبنی بر تولید روزانه ۳۰۰۰ تن زباله در ایام نوروز گفت: آمار تولید زباله در نوروز در این سال ها همیشه بالا بوده است اما در روز های عادی شهرستان رشت به همران چند شهرستان کوچک دیگر در طول روز حدود ۱۱۰۰ تن زباله تن می کنند که این زباله ها در مدفن سراوان و چند کارخانه کمپوستی که شهرداری آن ها را ساخته است جمع می شوند.

رییس شورای شهر رشت ادامه داد: مهمترین کاری که باید در خصوص حل معضل زباله در رشت انجام شود، ارتقای فرهنگی مردم در این بحث است چراکه افزایش تولید زباله با افزیش جمعیت امری بدیهی است، اما برای مدیریت پسماند نیز وظایفی مهمی برای شهرداری وجود دارد.

او اظهار کرد: قرار است کارخانه زباله سوزی با ظرفیت ۶۰۰ تن احداث شود، این کارخانه که سه دستگاه زباله سوز ۲۰۰ تنی خواهد داشت قرار است بخشی از پسماند شهرستان را مدیریت کند، بخش دیگری نیز به کارخانه کمپوست سپرده خواهد شد.

به گفته علوی در حال حاضر مجوز های محیط زیستی کارخانه زباله سوز دریافت شده و کارهای مکان یابی آن در حال انجام است، اما مراحل پیش پرداخت، مکان یابی و احداث به حداقل دو سال زمان نیاز دارد.

او در پایان گفت : در بهترین حالت امیدواریم که تا پایان سال ۹۹ این کارخانه به بهره برداری برسد و بخش عظیمی از مشکلات مردم رشت در بحث زباله حل شود.

 این در حالی است که منطقه سراوان رشت در میان جنگل های انبوه سال هاست از زباله و دفع غیر اصولی آن رنج می برد. شیرابه های ناشی از این زباله ها به رودخانه سیاهرود و در ادامه به دریای خزر سرازیر می شود. بوی نامطبوع زباله و هجوم بی شمار مگس ها نیز موجب رنجش مردم اهالی سراوان که حدود ۴۰۰ خانوار شده است.

چندی پیش نیز ۲۰۰نفر از مردم منطقه سراوان سنگر رشت با تجمع در محل انباشت زباله‌های این شهرستان در حرکتی اعتراضی مانع از ورود خوروهای حمل زباله و تخلیه آن در این محل شده بودند.

مشکل انباشت و دفن زباله از سال ۶۴ در این منطقه وجود دارد و زباله شهرستان رشت وچند شهر دیگر توسط شهرداری‌ها در سراوان انباشت و دفن می‌شود.

منبع: شهردارآنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه