تفتیش حساب مردم درست نیست/ اساس کار دولت اعتماد به مردم باشد

رئیس مجلس با اشاره به بحث هدفمندی یارانه‌ها ضمن مخالفت خود با بازرسی از حساب‌های مردم از دولت خواست تا بنای کار خود را اعتماد به مردم و گزارش‌های آنان بگذارد.

تفتیش حساب مردم درست نیست/ اساس کار دولت اعتماد به مردم باشد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس ،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به توضیحات نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و همچنین سخنان حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مرکز پژوهش‌ها گفت: من فکر می‌کنم در زمینه اقتصاد مقاومتی کار به صورت جدی آغاز شده است و البته دولت نیز سازماندهی اولیه را در این زمینه انجام داده است که گزارشی را به صورت الکترونیک آقای نوبخت ارائه کردند و امیدواریم سایر دستگاه‌ها نیز گزارشات خود را به ایشان ارائه کرده تا در اختیار مجلس قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت همکاری دولت و مجلس در این باره گفت: لازم است دولت با مرکز پژوهش‌ها که در این زمینه مأموریتی را بر عهده گرفته است و همچنین کمیسیون‌های مجلس و آقای باهنر که مسئول هماهنگی قسمت‌های مختلف مجلس در این باره است همکاری لازم را داشته باشد تا شرایط برای پیشرفت در این مسئله فراهم شود.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به موضوع هدفمندی یارانه‌ها گفت: درباره هدفمندی دولت اساس کار خود را بر اعتماد به گزارشاتی بگذارد که مردم به آنها داده‌اند و این بحث‌هایی مرتبط با تفتیش حساب ها فکر نمی‌کنم که درست باشد و مجلس هم اجازه‌ای نداده است تا دولت حساب‌های مردم را وارسی کند.

لاریجانی گفت: دولت اساس کار خود را بر اعتماد به مردم بگذارد.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به اینکه مجلس در بحث هدفمندی تعیین قیمت‌های حامل‌های انرژی را بر عهده مردم گذاشته است، گفت: افزایش قیمت حامل‌های انرژی باید در حد طاقت مردم باشد و در کنار این دولت باید ببیند تا چه اندازه با خدمات حاصل از این افزایش می‌تواند بار و فشار را از روی دوش مردم بردارد.

لاریجانی گفت: من با نظرات آقای مصباحی‌مقدم آشنا هستم و نظرات ایشان درباره شوک قیمتی در یک پکیج قرار می‌گیرد که شامل خدمات گوناگون به مردم می‌شود.

وی افزود: نکته دیگر درباره تبلیغات انصراف از یارانه این است که این کار به گونه‌ای انجام می‌شود که گویا هر کسی که یارانه بگیرد فقیر است در حالی که بالاخره ممکن است شخصی بخواهد برای داشتن یک زندگی معقول از یارانه استفاده کند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه