امروز صبح صورت گرفت

تجمع خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی یاسوج مقابل سازمان هلال احمر

تعداد زیادی از خانواده‌های جان باختگان سانحه هواپیمایی تهران ـ یاسوج به دلیل کوتاهی مسئولان هلا‌ل‌احمر و نبود مدیریت واحد در جست‌ و جوی اجساد مقابل ساختمان صلح هلال‌احمر تجمع کردند.

تجمع خانواده‌های جانباختگان سانحه هوایی یاسوج مقابل سازمان هلال احمر

به گزارش ۸دی، صبح امروز جمعی از خانواده‌های حادثه‌دیده هواپیمایی تهران ـ یاسوج در مقابل ساختمان صلح هلال‌احمر تجمع کردند.

خانواده‌های حادثه‌دیده علت اعتراض خود را کندی اقدامات دستگاه‌هایی همچون هلال‌احمر و سایر دستگاه‌های مربوطه اعلام کرده و معتقدند که دو ماه از این حادثه می‌گذرد ولی جست‌وجوی اجساد به درستی انجام نگرفته و هنوز ۴۸ خانواده هیچ قطعه‌ای از عزیزانشان به آنها ارائه نشده است.

یکی از تجمع‌کنندگان که برادر خود را در این حادثه از دست داده است،‌ گفت: ۲ ماه از  این حادثه می‌گذرد ولی علت دقیق حادثه هنوز مشخص نیست و همه مشکلات را به عهده خلبانی انداخته‌اند که خود نیز قربانی این حادثه است. هوا در آن روزی که هواپیما به سمت یاسوج حرکت کرد ناپایدار بود و نباید از تهران پرواز می‌کرد. همچنین برخی از مسئولان می‌گویند که حین مسیر وضعیت جوی ناپایدار شده در  حالی که می‌توانست پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم صورت گیرد.

فرد دیگری نیز که در میان تجمع‌کننده‌ها بوده و ۴ نفر از اعضای خانواده خود را در این حادثه از دست داده است به خبرنگار فارس گفت: زمانی که حادثه سقوط هواپیما رخ داد روزهای طلایی از دست رفت، هماهنگی بین ستاد بحران و هلال‌احمر نبود، نیروهای محلی و کوهنوردان می‌خواستند وارد عملیات شوند ولی به آنها اجازه داده نشد و جست‌وجوی اجساد آنقدر طول کشیده که ما نگرانیم هوا به سمت گرمی رود و پیکرها آسیب بیشتری را دچار شوند.

وی ضمن انتقاد از مدیران هلال‌احمر گفت: مدیران باید از پشت میز نشستن و اقدامات نمادین دوری کنند، اجساد اگر کف خیابان بود که ما هم به راحتی می‌توانستیم آن را پیدا و جمع‌آوری کنیم. نیروهای امدادی و جست‌وجو وظایفشان فعالیت در شرایط سخت است به نظرمان آنها تجهیزاتشان ضعیف بوده و باید برنامه‌های منسجم‌تری را انجام می‌دادند.

پدر یکی دیگر از قربانیان سانحه هوایی نیز گفت: بسیاری از خانواده‌ها علاوه بر مرگ  عزیزانشان در سانحه هوایی اطرافیانشان را به دلیل این خبر ناگوار از دست داده و سکته کرده‌اند. خواسته ما از مسئولین این بوده که سیاست‌بازی و شوآف‌بازی را کنار گذاشته و به جای کوتاهی سرعت عمل بیشتری انجام دهند.

وی افزود: هواپیمای سقوط کرده ترکیه‌ای به صبح کشیده نشد و لاشه هواپیما پیدا شد ما نگرانیم که نتیجه عملیات تهران ـ یاسوج به شکست بخورد. عدم هماهنگی، نبود مدیریت واحد، استفاده نکردن از نیروها و کوتاهی مسئولین باعث نگرانی ما شده،‌خواهش می‌کنیم اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهید.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه