شخم زمستانه ۶۴ درصد اراضی کشاورزی گیلان زده شد

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان از شخم زمستانه ۶۴ درصد اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

شخم زمستانه ۶۴ درصد اراضی کشاورزی گیلان زده شد

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از فارس علیرضا شعبان‌نژاد اظهار کرد: تاکنون ۶۴ درصد اراضی کشاورزی شخم زمستانه زده شده است.

وی افزود: ۱۵ درصد مرزبندی و ۱۳ درصد خزانه‌گیری برنج در گیلان انجام شده است و نشان می‌دهد که کشاورزان استان حرکت رو به جلویی را در حال طی کردن هستند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی گیلان با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌های استان شخم زمستانه بیشتر زده شده است، تصریح کرد: در شهرستان‌های املش، رودسر، صومعه‌سرا، آستارا، انزلی، فومن و ماسال حدود ۹۸ درصد زمین‌های کشاورزی شخم زمستانه زده شده است.

وی شخم زمستانه رشت، تالش و رضوانشهر را زیر ۵۰ درصد و سیاهکل حدود ۵۰ درصد و بقیه شهرستان‌های گیلان نیز ۶۰ درصد به بالا عنوان کرد.

شعبان‌نژاد با اشاره به اهمیت شخم زمستانه اراضی کشاورزی گیلان، خاطرنشان کرد: شخم زمستانه در تولید بهتر محصول برنج و صرفه‌جویی در مصرف آب کشاورزی تاثیرگذار است.

وی یادآور شد: برای اینکه کشاورزان به اهمیت شخم زمستانه پی ببرند آموزش‌هایی به صورت نصب بنر، حضور چهره‌ به‌چهره و نیز از طریق رسانه‌ها در حال انجام است.

این مسئول با تاکید بر اینکه تمام کشاورزان گیلان باید شخم زمستانه اراضی خود را سریع‌تر انجام دهند، متذکر شد: ۱۰۰ درصد شخم زمستانه باید تا پایان فروردین جاری انجام شود و به پایان برسد.

وی با بیان اینکه کشاورزان پیشرو در امر شخم زمستانه در تولید نقش ویژه‌ای دارند، یادآور شد: برای این منظور کشاورزان پیشرو تشویق می‌شوند.

شعبان‌نژاد تعمیر ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی را از جمله اقدام‌ها در آستانه کشت و کار برنج ذکر کرد و متذکر شد: اگر در نقطه‌ای از گیلان ایستگاه پمپاژ مشکلی داشته باشد کشاورزان به جهاد کشاورزی شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

وی از کشاورزان خواست تا در مصرف آب کشاورزی مدیریت کنند و در یک محدوده زمانی تمام کشاورزان گیلان وارد کشت و کار شوند.

– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930119000029#sthash.uCIeWNdj.dpuf

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه