هشت دی گزارش می دهد:

فضاحتی که موشک های آمریکایی برای غربی ها به بار آورد/ حقانیت جبهه مقاومت در سوریه روشن تر شد

آمریکایی ها یک روز داعش را برای به خطر انداختن سوریه و عراق و نهایتا ایران به منطقه می فرستند و یک روز دیگر نقاب از چهره برداشته و خود مستقیما مردم منطقه را می کشند اما این اقدامات راه را به جایی نبرده و تنها حقانیت جبهه  مقاومت را بر جهانیان آشکار می کند.

فضاحتی که موشک های آمریکایی برای غربی ها به بار آورد/ حقانیت جبهه مقاومت در سوریه روشن تر شد

به گزارش خبرنگار ۸دی، درست زمانی که همه مسلمانان در شادی عید بزرگ مبعث بودند، آمریکا به عنوان جنگ طلب ترین دولت قرن بیستم ویرانی جدیدی را شروع کرد رئیس جمهور آمریکا بامداد شنبه دستور حمله موشکی به سوریه صادر کرد.

ترامپ در این باره گفت: «اندکی پیش من به نیروهای مسلح آمریکا دستور آغاز حملات به مواضعی در سوریه که با توانمندی‌های شیمیایی بشار اسد مرتبط هستند را صادر کردم،حمله نظامی مشترک با فرانسه و انگلیس در جریان است. ما از این دو کشور تشکر می‌کنیم. امشب می‌‌خواهم درباره دلیل این حمله صحبت کنم.»

وی در بخشی از اظهاراتش با تکرار ادعاهای تأییدنشده گفت: «از ایران و روسیه می‌پرسم: کدام کشورها می‌خواهند خودشان را با قتل عام مردان، زنان و کودکان بی‌گناه مرتبط کنند؟ کشورهای دنیا را می‌توان با دوستانی که دارند شناخت. هیچ کشوری در دراز مدت نمی‌تواند در امر تقویت دولت‌های سرکش، زورگویان بی‌رحم و دیکتاتورهای قاتل موفق شود.»

همزمان با این ادعاها، منابع خبری از شنیده شدن صدای انفجارهای قوی در دمشق خبر دادند. منابع سوری به نقل از تلویزیون سوریه اعلام کردند پدافند هوایی با چند موشک تام‌هاوک مقابله کرده است.

اما سرنخ حمله آمریکا به سوریه را می توان از اظهارات ترامپ دریافت، ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: «افزایش همکاری‌های دوستان ما از جمله عربستان، قطر و امارات ضمانت خواهد کرد که ایران از نابودی داعش منتفع نمی‌شود.» بنا به گفته ترامپ، آمریکا نمی خواهد سوریه بدون تروریست ها به زندگانی عادی خود ادامه دهد، بازگشت آرامش و ثبات به سوریه کابوسی است که بعد از نابودی داعش کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا و انگلیس را گرفته و از این کابوس به شدت دچار وحشت شده اند.

علاوه بر ترامپ، ترزا می نخست‌وزیر انگلیس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد دستور آغاز حملاتی هدفمند «برای تضعیف ظرفیت تسلیحاتی شیمیایی سوریه و استفاده از آنها» را صادر کرده است.

کسانی که جنگ آمریکا و انگلیس علیه عراق را به یاد دارند می دانند به همین بهانه آمریکا و متحدانش به عراق حمله کردند، حال با سناریویی جدید باز هم به دنبال ماجراجویی های جدید برای تضعیف جبهه مقاومت در منطقه غرب آسیا هستند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن در اولین واکنش مسکو به این جمله با اشاره به این تجاوز آن را «یک سناریوی از پیش‌طراحی‌شده» خوانده که توسط ائتلاف غربی به اجرا در آمده است.

به گفته سفیر روسیه، بدترین نگرانی‌ها محقق شده‌اند و هشدارهای ما شنیده نشده‌اند. هشدار داده بودیم که این اقدامات بدون تبعات نخواهند بود.»

این دیپلمات روس گفته که مسئولیت تمامی تبعات ناشی از این اقدام به عهده واشنگتن، لندن و پاریس خواهد بود.

او همچنین خاطرنشان کرده آمریکا به عنوان کشور دارنده بزرگترین انبار تسلیحات شیمیایی از هیچ حق اخلاقی برای سرزنش کردن سایر کشورها برخوردار نیست.

خبرگزاری رسمی سوریه به نقل از این منابع که هویت آنان را فاش نکرد، نوشت که «به لطف پدافند هوایی سوریه که یا موشک‌های متجاوزان سه‌جانبه را منهدم یا از مسیر خود منحرف کرد،  این موشک‌ها به اهداف مد نظر خود نرسیدند».

 

 

خبرگزاری رسمی سوریه می‌گوید، با موشک‌هایی که به اطراف حمص شلیک شده بود، مقابله شد و پس از منحرف کردن آن از هدف اصلی، سبب جراحت سه نفر شد.این امر نشان می دهد سوریه بعد از مدت ها جنگ طاقت فرسا با تروریست های گوناگون آمادگی پدافندی خود را از دست نداده و از حدود ۱۱۰ موشک شلیک شده به سوریه ۷۹ موشک رهیگری شده و به هدف برخورد نکرده است.

تلویزیون سوریه ضمن اعلام اینکه وضعیت در استان‌های حسکه (شمال شرق)‌، لاذقیه (شمال غرب)، طرطوس (غرب) و حلب (شمال) آرام و طبیعی است از مقابله با موشک‌های آمریکا، فرانسه و انگلیس در استان دمشق و حمص خبر داد.تلویزیون الاخباریه ضمن اعلام اینکه با چندین موشک کروز و تام‌هاوک در آسمان دمشق مقابله شده است، هدف گرفته شدن فرودگاه بین‌المللی دمشق و همچنین هدف قرار گرفته شدن مرکز پژوهش‌های علمی در مصیاف (در حماه) را تکذیب کرد.

علت حمله آمریکا و متحدان به سوریه چه بود؟

حمله آمریکا و متحدانش به سوریه اقدامی منفعلانه برای به حاشیه بردن پیروزی بزرگ ارتش سوریه در غوطه شرقی بوده و سعی دارد همچنان با اقدامات ایضایی از تروریست ها حمایت کرده و برای آنان امتیاز بخرد تا بتواند آنان را در سوریه حفظ کرده و مشکلات زیادی برای بشار اسد و دولت و مردم سوریه به وجود آورد.

حمله آمریکا از نظر نظامی اقدامی نمایشی و فاقد ارزش راهبردی بوده زیرا اگر این حمله به صورت همه جانبه انجام می شد واکنش قاطع روسیه و ایران را در پی داشت و آمریکا و متحدانش به شدت از این برخورد هراس دارند، سوریه و جبهه مقاومت در جنگ چند ساله با داعش و تروریست های گوناگون دیگر امروزه به تجرات گرانقدری دست یافته و باید تاکید کرد در سوریه شرایط زمین تعیین کننده است نه موشک پرانی در هوا.

هیاهوی بسیار ترامپ برای اقدام نظامی در سوریه، سرانجام به یک حمله کاملا محدود ختم شد که نه برآورده کننده انتظاراتی بود که مقامات غربی در افکار عمومی شکل داده بودند و نه از نظر میدانی می‌تواند تاثیر خاصی داشته باشد.این حمله حتی صدای گروه تروریستی جیش‌الاسلام را هم درآورد تا آن را «مسخره» بخواند. جیش‌الاسلام، تحت حمایت مستقیم عربستان سعودی، همان گروهی است که بیشترین حضور را در شهر دوما و نمایش شیمیایی آن داشت.

وبگاه النشره لبنان نیز ضمن تصریح به اینکه موازنه قوا در سوریه تغییری نکرده است، هدف حمله بامداد شنبه واشنگتن، لندن و پاریس به سوریه را «سیاسی و رسانه‌ای» خواند. سی‌ان‌ان نیز گزارش داد که «این‌طور به نظر می‌رسد که این حملات نمادین و سمبلیک بوده است و نه چیز دیگر.»

موشک‌های رهگیری شده، همان موشک‌هایی هستند که ترامپ از آنها به عنوان «زیبا، جدید و هوشمند» یاد کرده بود و اکنون نتیجه‌ای که حاصل شده، حتما برای او و متحدانش شکست، بلکه یک افتضاح محسوب می‌شود. شبکه سی‌ان‌ان در تحلیلی درباره حملات دیروز به سوریه، نوشت: مسکو با بیان اینکه سامانه‌های دفاعی سوریه در زمان اتحاد جماهیر شوروی ساخته شده‌اند، به واشنگتن طعنه زد که این سامانه‌های قدیمی برای ساقط کردن «موشک‌های هوشمند و زیبای آمریکا» کافی بودند.

واکنش مردم سوریه به حملات آمریکا

مردم سوریه می گویند احساس افتخار می کنند که این موشک ها رهگیری شده و به استقامت دولت روسیه درود می فرستند. مردم سوریه با هم متحدتر شده زیرا می دانند این حملات در ادامه حملات تروریست ها بوده و آمریکا همچنان در فکر نابودی ملت و دولت سوریه بوده ولی جنایت های این کشور راهی به جایی نمی برد.

 

 

تقویت اتحاد در جبهه مقاومت

واکنش جبهه مقاومت به این حملات کور و بی حاصل، تشدید پاکسازی سرزمینی سوریه از لوث تروریستهاست  و این جبهه را مصصم تر می کند که هدف درستی را برای بازگرداندن ثبات. آرامش به سوریه و منطقه در حال انجام است بعد از پاکسازی شهرهای عراق اینک نوبت به سوریه رسیده که بتواند به ثبات سیاسی رسیده و با طرح آشتی ملی و گفتگو با مخالفان سوریه از لوث تروریست های خارجی پاک شود، جبهه مقامت در میدان پاسخ این ترقه بازی را خواهد داد.

همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند: “حمله‌ سحرگاه امروز به سوریه یک جنایت بوده و رئیس‌جمهور آمریکا، رئیس‌جمهور فرانسه و نخست‌وزیر انگلیس جنایتکارند” زیرا یک روز داعش را برای کشتن مردم سوریه و عراق و نهایتا ایران به منطقه می فرستند و یک روز دیگر نقاب از چهره برداشته و خود مستقیما مردم منطقه را می کشند، این اقدامات راه را به جایی نبرده و تنها حقانیت جبهه  مقاومت را بر جهانیان آشکار می کند، جبهه مقاومت می خواهد آرامش به منطقه بازگردد ولی آمریکا که سودش در جنگ و کشتار مسلمانان است این امر را بر نمی تابد و مانند حرامیان باج‌گیر برای مردم دنیا تیغ می کشد و پول ها و ثروت های آنان را می دزدد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه