توجه به ارزش‌های فرهنگ اسلامی لازمه شکوفایی اقتصاد است

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گام‌های اساسی باید در راستای توسعه اقتصاد کشور برداشته شود، گفت: توجه به ارزش‌های فرهنگ اسلامی لازمه شکوفایی اقتصاد کشور است.

توجه به ارزش‌های فرهنگ اسلامی لازمه شکوفایی اقتصاد است

 

به گزارش هشت دی نیوز به نقل از املش ما، محمدمهدی رهبری املشی، با اشاره به نام گذاری سال ۹۳ با نام اقتصاد فرهنگ،عزم ملی و مدیریت جهادی، اظهار کرد: نام گذاری سا ل‌ها توسط مقام معظم رهبری از سال ۸۶ نشان دهنده برای جهت‌گیری‌ها است که ما را به استقلال و خود کفایی هدایت می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال ما با یک وضعیت حساس‌تری رو به رو هستیم، افزود: اگر نتوانیم در رابطه با استقلال اقتصادی و خودکفایی در محصولات داخلی موفق شویم مشکلاتی برای کشور ایجاد می‌شود.

نماینده مردم رودسر و املشی در مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید مردم با این فرهنگ و ایده آشنا شوند،گفت: مسئولان باید برای برنامه‌ریزی آموزش و هدایت مردم تلاش کنند.

رهبری املشی با اشاره به اینکه اگر هر کدام از مردم و مسئولان به وظایف خود عمل نکنند این مهم محقق نمی‌شود، تصریح کرد: مقام معظم رهبری تأکید داشتند که اقتصاد با فرهنگ عجین است.

وی توجه به فرهنگ اعتقادی در کار و تولید را مورد تأکید قرارداد و خاطرنشان کرد:مدیریت جهادی در روال عادی و در برنامه‌ریزی معمولی محقق نمی‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی مقام معظم رهبری از مسائل اقتصادی سال ۹۲ ، خاطرنشان کرد: استقلال کامل اقتصادی به تأمین نیازها در داخل منجرمی‌شود.

رهبری املشی،واردات نان، برنج،گوشت و کالاهای ضروری و حیاتی در کشور را ناشی از سیاست‌گذاری‌های نادرست در امر واردات دانست و افزود: اتکا به نفس باعث می‌شود که ما در مقابل برخوردهای، عکس العمل مناسب نشان دهیم و اگر سایر کشورها تخلفی انجام دهند از حیث برخورد و گفت و گو امکان مقابله خوب داشته باشیم.

وی با اشاره به واردات ۷میلیارد کیلو گرم گندم گفت:گام‌های اساسی باید در راستای توسعه اقتصاد کشور برداشته شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اهمیت این نام‌گذاری در گیلان بسیار برجسته‌تر است،خاطرنشان کرد:ما محصولاتی مانند چای برنج داریم که ما را برای تحق شعار امسال نزدیک می‌کند.

رهبری املشی با اشاره به اینکه بالغ بر ۲۰۰ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج گیلان است،گفت:۲۳۰ هزار خانوار در گیلان از این راه امرار و معاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه گیلان ۷۰هزار خانوار چایکار داریم، افزود: این جای نگرانی دارد که ما در چای و برنج نیاز به واردات داریم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما در سال قبل یک میلیون و ۷۰۰هزار تن برنج وارد کردیم، خاطرنشان کرد:کل نیاز ما ۵۰۰هزار تا ۶۰۰ هزار تن است.

رهبری املشی، واردات بی‌رویه را ناشی از عدم توجه به تولیدات داخلی دانست و افزود: ما درسال گذشته حدود ۸۰هزار تن چای خشک وارد کردیم.

وی با بیان اینکه این در حالی است که ما در سال های گذشته ۳۰۰هزار تن برگ سبز استحصال می کردیم و در سال گذشته آن را به ۹۰ هزار تن رساندیم،گفت: این امر نشان دهنده این است که ما نسبت به شعار امسال بیگانه هستیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی توجه به صنعت و تولیدداخلی از لحاظ کمی و کیفی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر به بخش کشاورزی گیلان توجه نشود،بیکاری آسیب‌های اجتماعی بسیاری دارد و ما را از فرهنگ اصیل خود دور می‌کند.

رهبری املشی با تأکید بر اینکه همه ما باید پایبند ارزش‌های دینی و اخلاقی باشیم، گفت: باید همه مسئولان و مردم برای ترویج فرهنگ اسلامی کوشا باشند

ابر چسب ها :

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه