یارانه را در خزانه دولت یازدهم می‌گذاریم تا مدعی باشیم

رضا کیانیان در دیدار نوروزی سینماگران با رئیس سازمان سینمایی گفت: ما سینماگران اعلام می‌کنیم که یارانه نمی گیریم و این یارانه را در خزانه دولت یازدهم می گذاریم تا اگر روزی دولت روحانی مشکلات اقتصادی را به حداقل نرساند مدعی باشیم که ما کمک کردیم اما این شما بودید که نتوانستند.

یارانه را در خزانه دولت یازدهم می‌گذاریم تا مدعی باشیم

رضا کیانیان بازیگر در نشست نوروزی اهالی سینما با حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی که شب گذشته ۱۸ فروردین‌ماه در خانه سینما برگزار شد، گفت: سال گذشته در همین روزها در خیابان سمنان ایستاده بودیم و از قفل در خانه سینما محافظت می کردیم اما امسال در خانه خود ایستاده ایم و مدیران و مسئولان دولتی برای عیددیدنی آمده اند.

وی در ادامه افزود: ما در انتخابات شرکت کردیم و به حسن روحانی رای دادیم و حال باید برای رسیدن دولت به آنچه در جهت آسایش مردم است تلاش کنیم و انصراف از یارانه از جمله مباحثی است که امروز می تواند به کمک دولت آید. بحث درباره یارانه مانند داستانی قدیمی است که پدری پسرانش را جمع می کند و به آنها چوب‌هایی می‌دهد و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که شکست یک چوب از شکستن چند چوب ساده‌تر است و نتیجه‌گیری می‌کند قدرت جمع از فرد بیشتر است.

این بازیگر با اشاره به اینکه در طول هشت سال گذشته همه ما و دولتمردان دوراندیشی و کلی‌نگری را از یاد برده بودیم، ادامه افزود: طبق آمار، ۵۸ هزار میلیارد خرج یارانه شده است حال باید بررسی شود که دولت می‌توانست با این یارانه چه حرکتی در جهت رفاه و آسایش مردم انجام دهد. متاسفانه مردم ما اعتمادشان را به دولت از دست داده اند ولی حسن روحانی می‌گوید که می خواهد این اعتماد از دست رفته را بار دیگر به جامعه و مردم برگرداند پس اجازه دهیم این ۵۸ هزار میلیارد به دولت برگردد چراکه اگر این پول در دست دولت قابلی باشد می تواند در دراز مدت به مردم کمک کند.

رضا کیانیان متذکر شد: سینماگران جزو جامعه روشنفکری هستند پس باید متناسب با همین فضا رفتار کنند به همین دلیل اعلام  می‌کنیم که یارانه نمی گیریم و این یارانه را در خزانه دولت یازدهم می گذاریم تا اگر روزی دولت روحانی مشکلات اقتصادی را به حداقل نرساند مدعی باشیم که ما کمک کردیم اما این شما بودید که نتوانستند. به هر حال نتیجه خرد کردن رایانه‌ها پدید آمدن سه میلیارد اختلاس بود.

وی با اشاره به این که سازمان سینمایی هم به نوعی جزئی از یارانه دولت نهم به حساب می آید، گفت: به اعتقاد من تشکیل سازمان سینمایی هم یکی از تشکیلاتی است که با پول یارانه در دولت دهم تشکیل شده است و بهتر است به جای وجود چنین سازمان عریض و طویلی همان چارت اداری قدیم معاونت سینمایی بار دیگر فعال شود تا این همه پول اضافه برای تشکیلات اداری این سازمان خرج نشود.

بازیگر فیلم سینمایی «خانه ای روی آب» ساخته بهمن فرمان‌آرا با اشاره به این مطلب که امکانات تبلیغی برای فیلم ها باید به یک اندازه و عادلانه باشد، گفت: بسیار گفته می شود فلان فیلم میلیاردی شد اما گفته نمی شود این فیلم که دوست ندارم اسم اش را بیاورم چگونه میلیاردی شد؛ با کمک تلویزیون و تبلیغات بی حساب و کتابی که برای این فیلم می شود و دیگر فیلم های نوروزی از این تبلیغات محروم اند؟ حال اینکه صدا و سیما بیت المال است و متعلق به همه مردم و امکانات آن هم باید به شکل مساوی تقسیم شود.

وی در ادامه افزود: نکته دیگر اینکه میلیاردی شدن این فیلم به دلیل اعطای بلیت نیم بها در بسته های حمایتی توسط شهرداری است. حال روی صحبت من با قالیباف شهردار تهران است که برادر من! این تسهیلات را در بین همه فیلم ها تقسیم کن.

کیانیان در پایان عنوان کرد: نکته پایانی این است که ما محکوم به خوشبینی هستیم و معتقدیم که همه مشکلات درست می شود و حال اینکه اگر مشکلات با نگرفتن یارانه درست می شود خوب نمی گیریم. البته ناگفته نماند که من شخصا هیچگاه هیچ پولی از هیچ کسی نگرفتم و تنها یکبار از پدرم پول قرض گرفتم و حالا توصیه ام به مردم این است که از دریافت یارانه انصراف دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه