واکنش دولت راستگویان به سوانح سانسورشده نوروز چیست؟

نوروز امسال برای وزارت راه دولت تدبیر و امید همچون کابوسی تمام نشدنی گذشت. کابوسی که هر روز از میزان کشته های جاده‌ها و تلفات آن، نقص فنی و تاخیرهای بسیار در پروازها و واژگونی و خارج شدن واگن های قطار خبر می‌داد.

واکنش دولت راستگویان به سوانح سانسورشده نوروز چیست؟

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از صراط ،نوروز امسال برای وزارت راه دولت تدبیر و امید همچون کابوسی تمام نشدنی گذشت. کابوسی که هر روز از میزان کشته های جاده هاو تلفات آن، نقص فنی و تاخیرهای بسیار در پروازها و واژگونی و خارج شدن واگن های قطار خبر می داد. اتفاقاتی که در روزهای فرا رسیدن سال نو، وزارت راه را با مشکلات بسیاری روبرو کرد و سطح انتظارات از مسئولین این وزارتخانه برای پاسخگویی به این ایرادات بیش از پیش افزایش یافت.

پس از نجات معجزه گونه مسافرین پرواز شماره ۹۸۵ مورخ ۲۶ اسفند هواپیمایی ایران ایرتور که بعد از ۷ ساعت تاخیر به پرواز در آمد و بعد از دقایقی از پرواز با نقص فنی روبرو شد و با مهارت خلبان به شیراز بازگشت و در بایکوت کامل خبری به آن پرداخته نشد، در دو حادثه واژگونی واگن قطار تهران مشهد و خارج شدن واگنها از ریل در قطار اهواز تهران، که آن هم به صورت معجزه گونه ای تلفاتی در پی نداشت، نشان دهنده آزمونی دیگر بر سر راه دولت تدبیر و امید است.

در این سه حادثه که در آن حداقل جان حدود هزارتن از هموطنانمان به شدت به خطر افتاده و به لطف خدا در هیچ کدام از این حوادث به صورت معجزه گونه حادثه ای اسفبار برای مسافران روی نداد، همچنان هیچ واکنشی از سوی وزارت راه برای این حوادث صورت نگرفته است و تمام اطلاعات ارائه شده در مورد اتفاقات و سوانح نوروزی جاده ها و قطارها توسط سازمان هلال احمر در اختیار رسانه ها قرار گرفته است.

این در حالی است که در حوادث مشابه که توسط رقبای انتخاباتی دولت روی داده بود، اصلاح طلبان و رسانه های دولت با حالتی طلبکارانه استعفای بالاترین مقام مسئول آن ارگان را حق مردم ایران دانسته بودند و عدم استعفای وی را نشانه عدم احترام به دموکراسی قلمداد کرده بودند.

حال باید دید با وجود تمام اتفاقات ریلی، هوایی و جاده ای که در ایام نوروز برخی مردم عزیز را داغدار نموده و برخی به لطف خدا، بدون تلفات صورت گرفته است، دولت راستگویان همچنان که مدعی دفاع از حق مردم در خصوص رقبای خود است، در مورد خود نیز این مهم را حق مردم می داند و یا باید دید این شعار دولتی‌ها نیز مانند بسیاری از سایر شعارهای دیگر پوچ و خالی از پشتوانه عملی است؟!

مساله ای که راستی آزمایی این دولت را به آزمون خواهد گذاشت. دولتی که ظاهرا هیچ برنامه مدون و مشخصی برای حل مشکلات هوایی در تاخیرها و نقص فنی پروازها با وجود شعارهای خود در حیطه توافقنامه ژنو که قرار بوده است مشکل گشای این چالش باشد نداشته است. همین طور به نظر نمی‌رسد در بحث ریلی و جاده ای نیز برنامه مشخصی از سوی دولت در دست باشد و وزارت راه دولت یازدهم در این چند روز نه تنها هیچ واکنشی به این اتفاقات تاسف بار نشان نداده است که در سکوت کامل خبری سعی می کند خود را به صورت کامل از این اتفاقات کنار بکشد. موضوعی که در این میان تنها و تنها جان ملت را در مسیرها عبوری کشور به خطر می اندازد، بدون اینکه مسئولین ذیربط حتی به این مسایل مهم اهمیت دهند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه