لزوم تخلیه اطلاعات موبایل و کارت‌های حافظه قبل از سفر حجاج به عربستان/ بیماری و داروی خود را به پزشک کاروان اطلاع دهید

یکی از توصیه‌های جدی قبل از عزیمت حجاج، آن است که حافظه تلفن، رایانه همراه، فلش مموری، دوربین عکاسی و فیلمبرداری شامل عکس‌ها، فیلم‌های خانوادگی و شماره تلفن‌های مراکز حساس دولتی که در طول سفر با آنها کاری ندارند را تخلیه کنند.

لزوم تخلیه اطلاعات موبایل و کارت‌های حافظه قبل از سفر حجاج به عربستان/ بیماری و داروی خود را به پزشک کاروان اطلاع دهید

به گزارش ۸دی، حجاج ایرانی قبل از سفر معنوی به خانه خدا باید چندین توصیه را به دقت اجرایی کنند.

رعایت این توصیه‌ها می‌تواند ضمن حفظ آرامش در طول سفر از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کند.

زائران خانه خدا قبل از عزیمت باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند که یکی از این توصیه‌ها آن است که زائران حتماً قبل از سفر نسبت به تخلیه حافظه تلفن و رایانه همراه، فلش مموری، یا دوربین عکاسی و فیلمبرداری خود از موارد غیر ضرور اعم از عکس‌ها و فیلم‌های خانوادگی و شخصی و شماره تلفن‌های مراکز حساس دولتی که در طول سفر با آنها کاری ندارند، اقدام کنند.

توصیه بعدی به حجاج گرامی آن است که زائران کشورمان از همراه داشتن مدارک شناسایی و اوراق اضافی همانند شناسنامه، کارت ملی، کارت پرسنلی محل کار خودداری کنند و فقط مدارک عنوان شده توسط مدیران کاروان‌ها و مسئولان ذیربط را همراه داشته باشند.

حجاج ممنوع الخروج و دارای محدودیت خروج از کشور نسبت به رفع ممنوع الخروجی خود اقدام کنند تا به تبعات بعدی جلوگیری از خروج بر نخورند.

زائرانی که به سبب ابتلا به بیماری‌های خاص، نیاز به مصرف داروهایی دارند که بعضاً از مشتقات مواد مخدر است، حتماً در فرصت باقیمانده با پزشکان معتمد سازمان حج و زیارت مشاوره لازم را داشته باشند.

اولین اعزام‌های‌های حج تمتع ۲۵ تیر سالجاری است ضمن اینکه طول سفر حج حداقل ۲۸ روز و حداکثر ۴۱ روز است همچنین کاروان‌های حج امسال به ۴ گروه ۸۵، ۱۱۵، ۱۳۵ و ۱۶۵ نفره تقسیم‌بندی شده‌اند.

تمام کاروان‌های ایرانی حدود ۶ روز در شهر مدینه اقامت دارند و مابقی برنامه سفر زائران اقامت در شهر مکه است.

امسال قرار است حدود ۸۵ هزار ایرانی عازم سفر معنوی حج شوند و اگر عربستان با درخواست افزایش ظرفیت از سوی ایران موافقت کند این میزان به ۹۰ هزار نفر می‌رسد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه