در پایان دوازدهمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ – تونس؛

آقایی نوجوانان ایران با ۷ مدال طلا و ۲ برنز در تکواندوی جهان/ جشن قهرمانی جهان بعد از ۸ سال

شیرپسران تیم‌ملی تکواندو نوجوانان کشورمان توانستند با کسب ۷ مدال طلا و ۲ برنز، مقتدرانه بر سکوی قهرمانی بایستند و شکوه و اقتدار تکواندوی ایران را بار دیگر به رخ جهانیان بکشند.

آقایی نوجوانان ایران با ۷ مدال طلا و ۲ برنز در تکواندوی جهان/ جشن قهرمانی جهان بعد از ۸ سال

به گزارش ۸دی، به نقل از روابط عمومی فدراسیون تکواندو، دوازدهمین دوره مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان ۲۰۱۸ با حضور ۹۵۰ هوگوپوش از ۱۱۸ کشور از روز دوشنبه – ۲۰ فروردین‌ماه در سالن “ساله کوارت” الحمامات آغاز و امروز (جمعه- ۲۴ فروردین‌ماه) به پایان رسید.

در پایان این دوره از مسابقات نمایندگان پسر کشورمان با غیرتی مثال زدنی ۷ مدال طلا و ۲ برنز را به خود اختصاص دادند و توانستند پس از ۸ سال عنوان قهرمانی خود را مقتدرانه در جهان تکرار نمایند.

تیم‌ملی تکواندو نوجوانان پسر کشورمان در این رقابت‌ها با ترکیب حسین لطفی، محمد رستم نژاد، امیر ولی‌پور، امیرسینا بختیاری، حامد اصغری، عرفان مرادی، محمد مهدی عمادی، علی اشکوریان، محمدعلی خسروی و نیما مهرعلی به مصاف رقبایش رفت.

شیرپسران ایران در پایان با کسب ۷ مدال طلا (حسین لطفی، امیر ولی‌پور، امیرسینا بختیاری، حامد اصغری، محمدمهدی عمادی، علی اشکوریان و محمدعلی خسروی)، دو برنز (عرفان مرادی و نیما مهرعلی) و ۱۱۰ امتیاز موفق شدند عنوان قهرمانی جهان را در میان مدعیان با شایستگی و قدرت هرچه‌ تمام‌تر در تاریخ تکواندو جهان به نام خود ثبت نمایند.

کره‌جنوبی با یک مدال طلا، یک نقره، دو برنز و ۵۴ امتیاز نایب قهرمان شد و ترکیه با یک مدال طلا، دو نقره و ۵۲ امتیاز بر سکوی سوم ایستاد.

هدایت تیم پسران برعهده وحید عبدالهی به عنوان سرمربی، رشید فتاحی و وحید ناصری به عنوان مربی است. محمدرضا زوار نیز مدیر فنی تیم می باشد.

تیم‌ملی تکواندو نوجوانان دختر نیز در این رقابت‌ها موفق به کسب یک مدال برنز توسط مبینا کلی‌وند شد. هدایت این تیم برعهده فاطمه صفرپور به عنوان سرمربی بود.

همچنین مسابقات کسب سهمیه المپیک تکواندو جوانان، ۱۷ و ۱۸ فروردین‌ماه برگزار شد؛ تیم‌ملی ایران که با ۶ نماینده در این رقابت‌ها شرکت کرده بود، موفق شد صد در صد سهمیه حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۱۸ آرژانتین را مقتدرانه به دست آورد.

در پایان این رقابت‌ها حامد اصغری (مدال طلا)، علی اشکوریان (مدال نقره)، کیمیا همتی (مدال نقره)، محمد خانی و یلدا ولی‌نژاد (برنز) و مهلا مومن‌زاده توانستند با شایستگی نام خود را در میان نفراتی که موفق به کسب جواز حضور در بازی‌های المپیک شدند، ثبت نمایند.

گفتنی است؛ افتخارآفرینان تکواندو کشورمان، ساعت ۴ بامداد روز یکشنبه – ۲۶ فروردین‌ماه از طریق فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد ایران ‌می‌شوند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه