حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دستور حمله به سوریه را صادر کرده است، رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که به نیروهای کشورش دستور داده تا با مشارکت آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه سوریه ترتیب دهند.

حمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه/ شلیک بیش از ۱۰۰ موشک

به گزارش ۸دی، منابع محلی از حملات سه‌گانه آمریکا و متحدانش به سوریه خبر دادند. متجاوزان این حملات را هدفمند و محدود خوانده‌اند.

بامداد امروز شنبه صدای انفجارهای شدید از چندین نقطه دمشق‌، پایتخت سوریه به گوش رسید.

بنا بر اعلام خبرگزاری فرانسه اولین انفجار ساعت ۴ بامداد به وقت محلی روی داده است. تلویزیون سوریه نیز از آغاز تجاوز آمریکا و متحدانش خبر داده است.

این حملات یک فرودگاه و چند تاسیسات تحقیقاتی و نظامی را هدف گرفته است.

دولت سوریه نیز اعلام کرده که پدافند هوایی ارتش این کشور تاکنون بیش از ۱۵ موشک را رهگیری و منهدم کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که دستور حمله به سوریه را صادر کرده است. او گفت، حملات در پاسخ به “استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی” انجام شده و انگلیس و فرانسه نیز در آن مشارکت دارند.

ترامپ همچنین به روسیه هشدار داد که از “حرکت در مسیر تاریک” دست بردارد و گفت: روسیه از عمل به وعده‌های خود از جمله درباره سلاح‌های شیمیایی در سوریه سر باز زد.

 

نخست وزیر انگلیس نیز آغاز حمله به سوریه را تایید کرده و مدعی شده است که این حملات به منظور کاهش توان نظامی سوریه آغاز شده است.

ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس گفت که به نیروهای مسلح این کشور اجازه داده حملاتی را علیه ارتش و دولت سوریه “برای کاهش توان نظام سوریه در استفاده از سلاح شیمیایی” انجام دهند. او گفت: هیچ جایگزینی برای حملات نظامی نیافتیم. حملات محدود و علیه اهداف معین خواهد بود.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز گفت که به نیروهای کشورش دستور داده تا با مشارکت آمریکا و انگلیس حملاتی را علیه سوریه ترتیب دهند.

ساعاتی پس از آغاز این حمله، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که حملات به سوریه پایان یافته و فعلا برنامه‌ای برای حملات بیشتر وجود ندارد. پنتاگون اعلام کرده که هنوز گزارشی از نتایج این حملات به دستش نیامده است.

ژنرال جوزف دانفورد٬ رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: حملات هوایی خود به سوریه را با روسیه هماهنگ نکردیم

بنابر گفته اسکای نیوز عربی  بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ موشک به مواضع نظامی سوریه شلیک کرده است.

سفارت روسیه در آمریکا در واکنش به حمله امریکا به سوریه اعلام کرد: سناریویی از قبل طراحی شده در حال جریان است. هشدار داده بودیم که چنین اقدامی بدون پیامد نخواهد بود.

وزارت خارجه روسیه لحظاتی پس از این حمله اعلام کرد: دمشق پایتخت سوریه درست زمانی هدف قرار گرفت که در حال حرکت به سوی آینده‌ای صلح آمیز بود و فرصت برای صلح فراهم شده بود.

وزارت خارجه روسیه رسانه‌های غربی را در این تجاوز شریک دانست و اعلام کرد: رسانه‌های غربی نیز مسئول این حملات هستند چرا که با استناد به اخبار آنها این حملات صورت گرفت.

بنا بر اعلام رسانه‌های غربی و نیز منابعی در داخل سوریه، عمده مناطق هدف قرار گرفته، پایگاه‌های نظامی یا مراکز وابسته به ارتش سوریه بوده است.

مرکز تحقیقاتی برزه واقع در اطراف دمشق که از مراکز علمی پژوهشی ارتش سوریه محسوب می‌شود از جمله مناطقی است که هدف حمله قرار گرفته و تلوزیون سوریه نیز آن را تایید کرده است.

انباره‌های مهمات ارتش سوریه در ۱۵ مایلی مرکز استان حمص نیز از دیگر اهداف این حمله بوده که ظاهرا ۴ فروند جنگنده انگلیسی آن را بمباران کرده‌اند.

پایگاه‌های گارد ریاست‌جمهوری و لشکر چهارم ارتش سوریه در اطراف دمشق که مسئولیت حمایت از پایتخت سوریه را بر عهده دارند نیز از مناطق هدف قرار گرفته اعلام شده است. پایگاه‌های گارد ریاست جمهوری و لشکر چهارم عمدتا در داخل و اطراف شهر دمشق مستقر است.

پایگاه‌های و مراکز تحت اختیار حزب‌الله لبنان نیز از دیگر مناطقی است که منابع داخلی سوریه گفته‌اند در حملات بامداد امروز هدف قرار گرفته است.

 

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه