ادعاهای جدید آمریکا علیه دولت سوریه

نماینده آمریکا در سازمان ملل مدعی است که دولت سوریه تاکنون حداقل ۵۰ بار از سلاح‌های شیمیایی در جنگ داخلی این کشور استفاده کرده است.

ادعاهای جدید آمریکا علیه دولت سوریه

به گزارش ۸دی به نقل از رویترز، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز جمعه در سخنانی ادعا کرده است که نیروهای دولتی سوریه در جریان جنگ هفت ساله این کشور بیش از ۵۰ بار از سلاح های شیمیایی استفاده کرده اند.

وی در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: رئیس جمهور ما هنوز درباره اقدام احتمالی در سوریه تصمیم نگرفته است. ولی اینکه آمریکا و متحدانش باید درباره اقدام در سوریه تصمیم بگیرند، در دفاع و حمایت از اصلی است که همه ما بر سر آن توافق داریم.

هیلی افزود: همه ملت ها و همه انسان ها متضرر خواهند شد اگر ما به بشار اسد اجازه دهیم تا استفاده از تسلیحات شیمیایی را به صورت عادی ادامه دهد.

واسیلی نبنزیا نماینده روسیه در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت گفت: آمریکا، فرانسه و بریتانیا تنها خواستا سرنگونی دولت بشار اسد و مهار کردن روسیه هستند.

وی در ادامه افزود: ما همچنان شاهد آمادگی های خطرناک نظامی برای یک اقدام غیرقانونی استفاده از زور علیه یک دولت مستقل هستیم، اقدامی که نقض قوانین بین المللی به شمار می رود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه