معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد

فعالیت ۵۰ دارالقرآن دانش‌آموزی و ۳۰۰۰ مدرسه تخصصی قرآن در کشور

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۷۵۰ دارالقرآن و ۳۰۰۰ مدرسه تخصصی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش در کشور فعال است.

فعالیت ۵۰ دارالقرآن دانش‌آموزی و ۳۰۰۰ مدرسه تخصصی قرآن در کشور

به گزارش هشت دی،علیرضا کاظمی  در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به برنامه های پرورشی و فرهنگی اظهار کرد: فعالیت های فوق برنامه آموزش و پرورش را در راستای تکمیل درس ملی طراحی کرده ایم و این برنامه ها حجم بالایی از فعالیت های حوزه پرورشی و فرهنگی را به خود اختصاص داده است.

وی بااشاره به تولید گفتمان‌های توسعه فرهنگ اقامه نماز و قرآن و عترت به عنوان اولویت های اول حوزه پرورشی و فرهنگی افزود: در بخش نخست استعدادهای برتر قرآنی و صحیحفه سجادیه و نهج البلاغه و بحث عترت را در قالب مسابقات قرآنی در آموزش و پرورش شناسایی کردیم.
به گفته کاظمی، این مسابقات در پنج سطح مدرسه، منطقه، استان، ملی و بین المللی برنامه ریزی شده است که بیش از هفت میلیون دانش آموز در این بخش ها شرکت دارند.

معاون وزیر آموزش و پرورش بااشاره به فعالیت ۷۵۰ دارالقرآن و ۳۰۰۰ مدرسه تخصصی زیر نظر وزارت آموزش و پرورش در کشور، گفت: در ۷۵۰ دارالقرآن بیش از ۳ میلیون نفر دانش‌آموز زیرنظر  اساتید برجسته در بخش‌های عمومی دوره‌های آموزشی را سپری می‌کنند. همچنین مدارس تخصصی قرآن برای فضاهایی که دسترسی به دارالقرآن وجود ندارند راه اندازی شده است که حدود ۳۰۰۰ مدرسه تخصصی راه اندازی شد.

وی عنوان کرد: یکی از فعالیت های مهم تولید محتوا است که در این ارتباط ۶۳ عنوان متناسب با سطح دانش آموزان تولید شده که در ۶ میلیون نسخه چاپ شده و در اختیار دانش آموزان قرار داده ایم.

کاظمی افزود: تشکیل هیات‌های مذهبی یکی از دیگر برنامه های مهم بوده که در این زمینه ۵۷۲ هیات مذهبی در سطح کشور راه اندازی شده است. برنامه های گفتمان‌های دینی و مهدویت نیز در سطح مدارس برگزار می‌شوند که در این راستا ۵۴ هزار جلسه گفتمان‌های دینی و ۱۳۸ هزار گفتمان مهدویت با استفاده از ظرفیت تشکل های دانش آموزی برگزار شده است.

کاظمی ادامه داد: اجرای نهضت حفظ قرآن در راستای تحقق منویات رهبری برای ۱۰ میلیون نفر آغاز کرده ایم که تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش آموز از یک جزء تا کل قرآن را حفظ کرده اند.

وی گفت: با تعامل ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش حدود ۱۷ هزار مبلغ روحانی در سطح مدارس برنامه های دینی را دنبال می کنند. همچنین طرح سرباز طلبه را برای اولین بار در تربیت مربیان تربیتی داریم. در حال حاضر در ۳۸۰۰ مدرسه روحانی مستقر داریم که ۱۱۵ درصد نسبت به سال قبل رشد داشته است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه