ضرورت سازگاری با خشکسالی و مشارکت مردم برای مدیریت بهینه آب

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: تنها راهکاری که می‌توان به راحتی کم‌آبی موجود را مدیریت کرد، سازگاری با خشکسالی و مشارکت مردم است.

ضرورت سازگاری با خشکسالی و مشارکت مردم برای مدیریت بهینه آب

به گزارش هشت دی،«کوروش نادری»  اظهار کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان در رشته‌ کوه‌های زاگرس مرتفع، پیامدهای ناشی از خشکسالی در سال‌های اولیه در این استان نمایان‌تر از سایر مناطق زیر دست است.

وی افزود: با توجه به کوچک بودن منابع آبخوان‌های استان به‌علت کاهش نزولات آسمانی و برداشت بیش از اندازه از آبخوان‌ها، انتظار می‌رود که کشاورزان از کاشت محصولات بهاره و پرمصرف از نظر آب پرهیز کنند.

نادری تصریح کرد: کشاورزی استان به سمت کشاورزی نوین و آخرین شیوه‌های نوین آبیاری حرکت کند تا کشاورزی پایدار و حفظ کمیت و کیفیت منابع آبی محقق شود.

وی در ادامه گفت: شیوه‌های نوین آبیاری زیرسطحی می‌تواند از تبخیر و هدررفت آب جلوگیری کند.

نادری خاطرنشان کرد: تنها راهکاری که می‌توان به‌راحتی کم‌آبی موجود را مدیریت کرد، سازگاری با خشکسالی و مشارکت مردم است.

وی با بیان این‌که ممکن است گاهی افراد غیرکارشناس با انتشار اخبار غیرصحیح و نامعتبر باعث ایجاد نگرانی در مردم شوند، از مردم خواست که اخبار مربوط به آب را از مراجع رسمی دنبال کنند.

 با توجه به نقشه‌های وضعیت خشکسالی و ترسالی کشور، هیچ جای استان از محدوده خشکسالی خارج نیست و چهارمحال و بختیاری اکنون در محدوده خشکسالی شدید و متوسط قرار دارد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه