درمان آلرژی بهاره را جدی بگیرید

آلرژی‌های فصل بهار مخصوص سن خاصی نیست و بسیاری از افراد جامعه با آن دست به گریبان هستند.

درمان آلرژی بهاره را جدی بگیرید

۸دی، دختری ۸ ساله دارم که از اواخر اسفند دچار گرفتگی بینی، خس خس و خروپف‌های شبانه شده است. ابتدا گمان می‌کردم که سرماخورده است اما هنگامی که این علائم طولانی شد به پزشک مراجعه کردم. وی این مشکلات را نشانه آلرژی فصلی عنوان کرد. داروها و اسپری‌هایی که دکتر برای دخترم تجویز کرد مشکلات او را کاهش داده و تا حدودی بهبود یافته است اما شنیده‌ام این اسپری‌ها حاوی کورتون است. لطفاً مرا راهنمایی کنید که آیا این موضوع واقعیت دارد یا خیر؟ اگر درست است می‌توانم مصرف آنها را قطع کنم؟

آلرژی‌های فصل بهار مخصوص سن خاصی نیست و بسیاری از افراد جامعه با آن دست به گریبان هستند. گرفتگی بینی، خس خس، عطسه و سرفه می‌تواند نشانه آلرژی فصل بهار باشد اما در کودکان ممکن است با علائمی مانند خرخرهای شبانه، گرفتگی بینی و تنفس دهانی مواجه شویم. هرچند این علائم مخصوص آلرژی نیست و در مبتلایان به عفونت‌های ویروسی هم دیده می‌شود اما بهتر است تشخیص و افتراق آن را به پزشک بسپارید.

در مورد سوال شما باید بگویم که بیشتر اسپری‌هایی که برای کنترل آلرژی استفاده می‌شوند حاوی کورتون هستند اما ازآنجایی که دوز کمی دارند و به صورت موضعی استفاده می‌شوند معمولاً مشکلی برای بیمار ایجاد نمی‌کنند. از سوی دیگر پزشک متخصص مقدار دارو و دوره درمان را بر اساس شرایط بیمار، شدت بیماری و مشکلات احتمالی ناشی از آن مشخص می‌کند و شما با قطع ناگهانی دارو نه تنها به فرزندتان کمک نمی‌کنید بلکه شرایط عود بیماری را فراهم می‌کنید.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه