سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان:

میزان بارندگی در استان گیلان ۲۱ درصد کاهش یافت

سرپرست اداره‌کل هواشناسی استان گیلان ‌با ا‌شاره به اینکه سال آبی از مهرماه تا ‌شهریور سال بعد ادامه دارد گفت:‌ میزان بارندگی در سطح استان گیلان تاکنون ۲۱ درصد کاهش یافته است.

میزان بارندگی در استان گیلان ۲۱ درصد کاهش یافت

به گزارش ۸دی،‌ محمد دادرس صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت:‌ میزان بارندگی در سطح استان گیلان از ابتدای سال آبی تاکنون ۵۱۱ میلیمتر بوده است که این میزان به نسبت سال آبی گذشته حدود ۲۱ درصد کاهش بارندگی را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه در سال آبی گذشته ۶۶۲ میلیمتر بارندگی داشته‌ایم بیان داشت:‌ میزان و درصد این حجم از بارش‌های استان گیلان در مقایسه با زمان بلندمدت با متوسط ۶۶۳ میلیمتر بارندگی کاهش ۲۳ درصدی را نشان می‌دهد.

دادرس وضعیت ‌بارش در جلگه مرکزی گیلان با بیشترین سطح زیر کشت محصول برنج را نیز برشمرد و افزود:‌ میزان بارندگی در مناطقی نظیر رشت،‌ آستانه‌اشرفیه و کیا‌شهر ۸۷۰ میلیمتر بوده است که در مقایسه با سال آبی گذشته با هزار و ۲۱۱ میلیمتر بارندگی ۲۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی این میزان بارندگی در جلگه مرکزی را با سال‌های گذشته مقایسه کرد و ابراز داشت:‌ درصد بارش‌های این منطقه از استان گیلان به نسبت زمان بلند مدت که شاهد وقوع هزار و ۶۰۱ میلیمتر بارندگی بوده است به میزان ۱۸ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان گیلان خاطرنشان کرد:‌ همکاری‌های بسیار خوبی بین این اداره کل با مرکز اقلیم‌شناسی و پایش خشکسالی و سایر منابع خارجی وجود دارد که می‌تواند در پیش‌بینی‌های دقیق‌تر و اصولی در جهت کمک به فعالان عرصه کشاورزی گیلان موثر واقع شود.

دادرس با اشاره به پیش‌بینی کاهش ۲۰ درصدی میزان بارندگی‌های گیلان در فصول بهار و تابستان امسال عنوان کرد:‌ طبق الگوهای سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود در شش ماهه نخست امسال چیزی بالغ بر ۱۲۰ میلیمتر بارندگی در سطح استان گیلان رخ بدهد.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه