گسترش همکاری دانشگاه‌های “سیدنی” و “صنعتی شریف” در زمینه رشته‌های مهندسی

با حضور مدیر منطقه ای دانشگاه سیدنی استرالیا در دانشگاه شریف، موضوع گسترش همکاری های موجود به رشته های مهندسی میان دانشگاه سیدنی استرالیا و دانشگاه صنعتی شریف بررسی شد.

گسترش همکاری دانشگاه‌های “سیدنی” و “صنعتی شریف” در زمینه رشته‌های مهندسی

به گزارش هشت دی،فراز سلن، مدیر منطقه‌ای دفتر امور بین الملل دانشگاه سیدنی استرالیا در روز ۲۲ فروردین ماه در دانشگاه صنعتی شریف حضور یافت و در این جلسه ی که در دفتر امور بین الملل برگزار شد، با دکتر سیم چی، مدیر امور بین الملل دانشگاه به مذاکره پرداخت.

موضوع این جلسه مذاکره بر روی عملیاتی سازی تفاهم نامه موجود و همچنین گسترش آن به تعداد بیشتری از دانشکده های دانشگاه شریف بود. در ابتدا دکتر سیم چی از تمایل دانشگاه صنعتی شریف برای تأسیس دوره های مدرک دوگانه دکتری و همچنین دوره های تبادل دانشجو و استاد سخن گفت. ایشان با اشاره به قرارداد موجود مدرک دوگانه دکتری میان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه مکوئری استرالیا، ابراز امیدواری کرد که شریف و سیدنی نیز بتوانند طرح مشابهی را به اجرا بگذارند. برگزاری همایش و کارگاه های بین المللی مشترک و اجرای پروژه های مشترک از دیگر مواردی بود که در این جلسه به بحث گذاشته شد.

در نهایت مقرر گردید تا براساس مذاکرات انجام شده هیأتی از دانشگاه سیدنی در اوایل مهرماه آینده از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کنند و تا آن زمان طرفین روی جزئیات یک طرح دقیق و تعریف شده برای عملیاتی سازی تفاهم نامه به توافق برسند.

شایان ذکر است که دانشگاه صنعتی شریف در سال گذشته با دانشگاه سیدنی تفاهم نامه همکاری امضا کرده است که این تفاهم نامه در قالب ارائه دوره های مشترک مدیریت برای متخصصین داخلی در حال عملیاتی سازی است. به علاوه دانشگاه سیدنی قدیمی ترین دانشگاه استرالیا است و مطابق QS در سال ۲۰۱۸ جایگاه ۶۱ جهان را داراست.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف،این دانشگاه هم‌اکنون با چهار دانشگاه سیدنی، ملبورن، مکوئری و کرتین از استرالیا تفاهم نامه همکاری امضا نموده است.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه