نماینده لنگرود در گفتگو با 8دی:

حمایت از تولید ملی مستلزم توجه مردم، تولیدکنندگان و دولت است

نماینده مردم لنگرود در مجلس بر لزوم حمایت از کالای ایرانی تأکید کرد و گفت: دولت باید نگاه خودش را به واردات عوض کند یعنی کالایی که امکان تولیدش در داخل کشور وجود دارد نباید وارد شود.

حمایت از تولید ملی مستلزم توجه مردم، تولیدکنندگان و دولت است

به گزارش ۸دی، چند سال است که بحث حمایت از تولید ملی و داخلی در ایران رواج یافته است. مقام معظم رهبری نیز سال جدید را سال حمایت از کالای ایرانی نام نهاده‌اند. با توجه به تمامی این مسائل باید دید که چقدر عزم‌ها برای حمایت از تولید داخلی جزم است و تا چه اندازه سیاست‌های حمایت از کالاهای ساخت داخل موفق خواهند بود.

مهرداد بائوج لاهوتی، نماینده لنگرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ۸دی، درباره حمایت از تولید داخلی، اظهار کرد: مجلس تازه کار خودش را بعد از تعطیلات شروع کرده است و درباره حمایت از تولید داخلی نیز عزمش جزم است.

وی ادامه داد: در این رابطه علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم بررسی این موضوع و ارائه طرحی به مجلس در ارتباط با حمایت از تولید ملی تأکید کرده‌است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس با بیان اینکه در راستای حمایت از تولید ملی باید به سه موضوع مهم توجه داشته باشیم، افزود: اول، دولت باید نگاه خودش را به واردات عوض کند یعنی کالایی که امکان تولیدش در داخل کشور وجود دارد نباید وارد شود.

لاهوتی افزود: در حال حاضر، ما با احتساب کالاهای قاچاق حدود ۸۰ میلیارد دلار واردات به کشور داریم و باید در آخر سال اعلام کنیم که چقدر از این میزان کاسته‌ایم.

وی ادامه داد: موضوع دوم این است که مردم باید در خرید کالا دقت کنند مردم باید روی کالای ملی تعصب داشته باشند و کالاهایی که ایرانی هستند و کیفیت دارند را خریداری کنند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس تأکید اگرد: اگر قرار است بیکاری در کشور از بین برود باید مردم هم کمک کنند.

وی افزود: مسئله سوم این است که تولیدکنندگان باید توجه داشته باشند که این طور نیست که بتوانند هر نوع کالایی را تولید کنند و مردم هم مکلف باشند که این کالاها را بخرند.

نماینده مردم لنگرود در مجلس، خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان باید در جهت افزایش کیفیت کالاهای تولیدی گام برداند و از سوی دیگر، نهادهای نظارتی نیز باید وارد عمل شوند و بر کیفیت کالاها نظارت داشته باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه