عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس :

بانک مرکزی مکلف به پرداخت وام ازدواج ۱۵ میلیونی از ابتدای سال است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی مکلف است از ابتدای سال ۹۷ وام ازدواج ۱۵ میلیونی را به متقاضیان آن پرداخت کند.

بانک مرکزی مکلف به پرداخت وام ازدواج ۱۵ میلیونی از ابتدای سال است

به گزارش هشت دی،مهرداد بائوچ لاهوتی  در رشت در واکنش به امتناع بانک‌ها از پرداخت وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی به زوج‌های جوان اظهار کرد: مجلس پرداخت وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی را مصوب کرده و بانک مرکزی مکلف به پرداخت این وام به زوج‌های جوان است.

وی با تأکید بر اینکه طبق مصوبه مجلس پرداخت وام ازدواج از ابتدای سال ۹۷ لازم‌الاجرا است افزود: قانون تصریح کرده که بانک‌ها وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی را طی پنج قسط به متقاضیان آن پرداخت کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پرداخت وام ازدواج در سال ۹۷ باید مقداری افزایش پیدا می‌کرد گفت: با توجه به رشد تورم و مشکلاتی که در مسیر ازدواج جوانان قرار دارد مجلس با افزایش وام ازدواج موافقت کرده است.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی نباید در پرداخت وام ازدواج به متقاضیان تعلل کند افزود: پس از ابلاغ قانون بانک مرکزی دو هفته فرصت داشت که عملیات اجرای آن را آغاز کند و به نظر می‌رسد در حال حاضر در فرایند تدوین آیین‌نامه قرار داشته باشد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه