فرماندار رشت تأکید کرد:

حل معضل اشتغال، کشاورزی و تجارت مهم ترین اولویت شهرستان رشت است

فرماندار رشت تأکید کرد: حل معضل اشتغال ، رسیدگی به مشکلات حوزه کشاورزی و تجارت مهم ترین اولویت مدیران دستگاه های اجرایی در شهرستان رشت است.

حل معضل اشتغال، کشاورزی و تجارت مهم ترین اولویت شهرستان رشت است

به گزارش هشت دی،سید محمد احمدی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد:  موضوع اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی مهم ترین اولویت مسئولان کشور است.

وی با بیان اینکه حل معضل بیکاری، مشکلات حوزه کشاورزی و تجارت سه اولویت مهم مسئولان استان گیلان و طبعا شهرستان رشت است، افزود: این سه مورد توسط استاندار به عنوان نقشه راه ترسیم شده تا در سند چشم انداز ۱۴۰۴ بتوانیم به آن دست یابیم.

فرماندار رشت با تاکید بر تشکیل کارگروه اشتغال در سطح شهرستان گفت: در کمتر از سه ماه  گذشته ۱۸جلسه کارگروه اشتغال، در راستای رفع موانع تولید و تسهیل تشکیل شد که این جلسات به ارائه تسهیلات به طرح های کمیته بوم گردی، تولید و اشتغال منتهی شده است.

احمدی در ادامه از جذب بیش از ۹۰ درصدی اعتبارات تخصیص یافته کارگروه اشتغال در سه ماهه گذشته برای شهرستان رشت اشاره و خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا کمتر  یک ماه آینده این اعتبارات را جذب کنیم.

ایجاد ۳ هزار فرصت شغلی با اختصاص اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی در رشت

وی همچنین با اشاره به اینکه در سه ماهه گذشته ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب مشاغل خانگی، مکانیزه کردن زمین های کشاورزی تخصیص یافته است، یادآورشد: با پرداخت این میزان تسهیلات سه هزار فرصت شغلی ایجاد شده است.

فرماندار رشت به اقدامات صورت گرفته در زمینه تأمین آب کشاورزی نیز اشاره و تصریح کرد: برگزاری ۱۱ جلسه طی سه ماه گذشته و همچنین لایروبی ۲۹۰ کیلومتر از انهار بوسیله ۲۰ بیل مکانیکی برخی از اقدمات صورت گرفته در این زمینه است.

به گفته احمدی در تلاش هستیم با جذب اعتبار مورد نیاز در سال جاری ۴۰۰ کیلومتر از انهار شهرستان رشت را لایروبی کنیم.

وی همچنین با بیان اینکه تاکنون ۶۰ درصد زمین های شالیزاری شهرستان شخم اولیه را اجرا کرده اند، افزود: کشاورزان شهرستان رشت باید از فرصت باقیمانده تا شروع سال زراعی جاری برای انجام شخم اولیه با استفاده از بارش نزولات آسمانی استفاده کنند.

احمدی با بیان اینکه دریافت مجوز آسفالت ۱۰۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان رشت از معاون وزیر راه و شهرسازی، یادآورشد: برای آبرسانی به ۱۱ روستای رشت نیز از معاون وزیر نیرو مجوز دریافت شده است.

وی در ادامه با ابراز گلایه از عدم پاسخگویی مدیران با رسانه ها، تأکید کرد: عدم تمایل مدیری برای پاسخگویی به سوالات رسانه ها به این منزله بوده که باید در عملکرد خود بازنگری کند.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه