عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان :

مراکز تولیدی و صنعتی نیازمند تحقیقات پژوهشی هستند

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان مردم، مسئولان و نخبگان را زنجیره‌های تحقق شعار سال مطروحه از سوی رهبر برشمرد و گفت: مراکز تولیدی و صنعتی نیازمند تحقیقات پژوهشی هستند.

مراکز تولیدی و صنعتی نیازمند تحقیقات پژوهشی هستند

به گزارش هشت دی،محمد دوستار در رشت با اشاره به نقش نخبگان ازجمله دانشگاهیان در تسریع و تحقق شعار سال اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی مطروحه از سوی رهبر معظم انقلاب در امتداد اقتصاد مقاومتی است.

وی بابیان اینکه حمایت از کالای ایرانی بیشتر در حوزه مصرف بحث و تبادل‌نظر شده درحالی‌که قبل از مصرف تولید قرار دارد و باید موردتوجه قرار بگیرد افزود: کالاهایی که تولید می‌شوند باید کیفیت بالاتری نسبت به کالاهایی که به شکل واردات در کشور یافت می‌شوند داشته باشد و تولیدکنندگان باید بیشتر اهتمام داشته باشند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان با تاکید بر ارتباط مؤثر دانشگاه با صنعت گفت: برای ارتقای کیفیت محصولات مراکز تولیدی نیازمند تحقیقات و دانش‌های پژوهشی هستند که نقش ارتباط دانشگاه با صنعت در این راستا بسیار مهم تلقی می‌شود.

دوستار افزود: مراکز دانشگاهی باید نتایج تحقیقات خود را به مراکز صنعتی و تولیدی کشور عرضه کنند تا تولید محصولات نهایی فناوری و علمی باشد.

وی با تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی مصرف کالای تولیدی داخل کشور تصریح کرد: با توجه به اینکه نخبگان دانشگاهی و آموزشی با قشر نوجوان و جوان در ارتباط مستقیم و از طریق آن‌ها با خانواده‌هایشان در ارتباط‌ هستند می‌توانند در مدیریت مصرف به فرهنگ‌سازی بپردازند و آحاد جامعه را به مصرف کالای داخلی سوق دهند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه گیلان بابیان اینکه هرچقدر کالای داخلی بیشتر رونق بگیرد درنتیجه کالای داخلی باکیفیت‌تر تولید می‌شود و اشتغال را در پی خواهد داشت بیان کرد: مردم، نخبگان و مسئولان به‌صورت زنجیره‌ای در تحقق شعار سال سهیم هستند و می‌توانند بنیان‌های اقتصادی داخل کشور را مستحکم و مقاوم کنند.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه