آنچه در جلسه غیرعلنی مجلس درباره کم‌آبی و خشکسالی گفته شد

نماینده تهران تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در دولت را به عنوان یکی از اقدامات بیان شده در حوزه ملی در جلسه غیرعلنی امروز (چهارشنبه) در خصوص بررسی مسائل حوزه آب عنوان کرد و گفت: طبق اظهارات وزرای نیرو و کشاورزی در این جلسه با تدوین برنامه‌های جدید و همکاری و همراهی مردم از دوره سخت خشکسالی عبور خواهیم کرد.

آنچه در جلسه غیرعلنی مجلس درباره کم‌آبی و خشکسالی گفته شد

به گزارش ۸دی، علیرضا رحیمی، در توضیح جلسه غیرعلنی مجلس برای بررسی مسائل حوزه آب، گفت: در این جلسه وزیر نیرو به همراه همه معاونانش، وزیر کشاورزی، معاون سازمان محیط‌زیست و کارشناس مرکز پژوهشها حضور پیدا کرده و گزارشی درباره پیش بینی‌ها و راهکارها برای کنترل وضعیت آب و برق را ارائه دادند.

به گفته وی در این جلسه در خصوص تغییر الگوی کشت، آبیاری تحت فشار و روش‌های بهره‌برداری از چاه‌ها نیز مطالبی بیان شد. مطالب این جلسه به صورت تخصصی مطرح شده است.

رحیمی با اشاره به تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در دولت از اسفند ۹۶ گفت: طبق توضیحات ارائه شده تاکنون این کارگروه سه جلسه را برگزار کرده. کمیته‌های تخصصی تشکیل شدند که مجموعه مدیریت آب کشور در این کارگروه تصمیم گیری می کند.

وی با بیان اینکه هدف از تشکیل این کارگروه تمرکز بر مدیریت آب و چگونگی توزیع آن در مصارف مختلف است، گفت: وزرای کشور، نیرو، صنعت، کشاورزی و روسای سازمان برنامه و بودجه و محیط‌زیست عضو این کارگروه هستند که ریاست آن با وزیر نیرو است. عمده کارکردهای این کارگروه نظارت بر پیشرفت برنامه‌های حوزه آب و بررسی وضع تعرفه‌ها برای مصارف مازاد بر الگوی مصرف و تحلیل حجمی آب برای مصارف مختلف می باشد.

نماینده تهران یادآور شد: در این جلسه از تشکیل این کارگروه به عنوان یکی از اقدامات موثر در حوزه ملی نام برده شد و علاوه بر آن گزارشی از وضعیت موجود آب کشور و راه‌حل هایی برای برون رفت از شرایط سخت و خشکسالی بیان شد.

رحیمی در پایان تاکید کرد: با تدوین برنامه‌های جدید و همکاری و همراهی مردم از دوره سخت خشکسالی عبور خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه