بیکاری ۲۵ درصدی جوانان در زمستان سال پیش

براساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله در فاصله دی تا اسفند پارسال به حدود ۲۵.۲ درصد رسیده است.

بیکاری ۲۵ درصدی جوانان در زمستان سال پیش

به گزارش ۸دی این شاخص نسبت به فصل زمستان سال ۹۵ کاهش ۰.۳ درصدی داشته و نسبت به پاییز سال ۹۶ با افزایش ۰.۲ درصدی همراه بوده است. این شاخص در بین زنان نسبت به مردان میزان بیشتری است. همچنین شاخص فوق در نقاط شهری نسبت به نقاط روستایی بیشتر است.

با بررسی روند نرخ مشارکت اقتصادی کل کشور در سه ماه پایانی سال ۹۶ آمارها حکایت از آن دارد که اگرچه نرخ بیکاری در زمستان ۹۶ نسبت به پاییزهمین سال با کاهش ۰.۴ درصدی همراه بوده است، اما نسبت به فصل مشابه در سال ۹۵، این نرخ افزایش ۰.۸ درصدی داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز، با انتشار نتایج طرح آمارگیری نیروی کار زمستان سال ۹۶ مشخص شد سهم اشتغال ناقص شامل ۱۱.۵ درصد از جمعیت شاغل بوده است. به عبارتی ۱۱.۵ درصد از جمعیت شاغل کشور به دلایل اقتصادی از جمله فصل غیرکاری، رکود کاری و … کمتر از ۴۴ ساعت در هفته کار کرده و آمادگی انجام کار بیشتر داشته‌اند. با این وجود ۳۶.۴ درصد از شاغلین ۱۵ سال به بالا، ۴۹ ساعت و بیشتر در هفته کار کرده‌اند.

آمارها نشان می‌دهد بخش خدمات با ۵۲.۱ درصد بیشترین سهم اشتغال را در بخش‌های عمده فعالیت اقتصادی شامل می‌شود. ۳۲.۶ درصد سهم بخش‌های صنعتی و ۱۵.۳ درصد سهم بخش کشاورزی بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه