ایران یکی از ۵ تیم باثبات روسیه

ایران و کارلوس کی‌روش، یکی از ۵ تیم با ثبات روسیه هستند.

ایران یکی از ۵ تیم باثبات روسیه

به گزارش ۸دی، حضور در دو جام جهانی پیاپی، همیشه برای تیم ملی یک رویا بود. رویایی که هر بار، به نتیجه نمی‌رسید. مربیان صعود کرده به جام جهانی مثل ویرا و برانکو یا قبل از جام جهانی و یا پس از آن برکنار می‌شدند و مربی بعدی هم نمی‌توانست مجوز حضور در جام جهانی بعدی را برای ایران بگیرد. سر انجام، ایران مجوز حضور در دو جام جهانی پیاپی را بدست آورد و در هر دو جام جهانی هم، یک نفر روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند. اتفاقی که برای تیم‌های زیادی در دنیا نیفتاده است.

ایران، آلمان، فرانسه، اروگوئه و کلمبیا، ۵ کشوری هستند که در جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ با یک مربی شرکت کرده‌اند و با ثبات‌ترین تیم‌های این جام محسوب می‌شوند. ۴ کشور دیگر، همگی جزو قدرت‌های ثابت اروپا و آمریکای جنوبی هستند و این بار، ایران هم توانسته به جمع این کشورها اضافه شود.

یواخیم لو و اسکار تابارز، سومین جام‌شان را روی نیمکت آلمان و اروگوئه پشت سر می‌گذارند و رکورد فوق العاده‌ای دارند. البته کی‌روش هم، در سومین جام جهانی پیاپی حاضر است اما سال ۲۰۱۰ با پرتغال در این جام شرکت کرده بود. حالا ایران که سال ۹۸ از مسیر انتخابی تا پایان جام جهانی از ۴ مربی مختلف استفاده کرده بود، از لحاظ ثبات در کنار قدرت‌های بزرگ اروپا و آمریکای جنوبی قرار گرفته و یکی از ۵ تیم باثبات جام جهانی روسیه است.

منبع: نود

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه