ناظر گمرکات گیلان:

بارانداز ریلی آستارا با توجه به افزایش حمل و نقل توسعه می یابد

ناظر گمرکات استان گیلان با اشاره به اهمیت راه آهن بین المللی آستارا گفت:زیرساخت های بارانداز ریلی آستارا باید با توجه به افزایش حمل و نقل بارها تکمیل و توسعه یابد.

بارانداز ریلی آستارا با توجه به افزایش حمل و نقل توسعه می یابد

به گزارش هشت دی،ابولقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات استان گیلان در جریان بازدید از بارانداز ریلی آستارای جمهوری اسلامی ایران که با حضور موصال محمود اف معاون راه آهن جمهوری آذربایجان، مسئولان روابط عمومی گمرک و راه آهن کشور و همچنین فرماندار و مدیر کل گمرک آستارا صورت گرفت، اظهار کرد: تلاش دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در زمینه بهره مندی اقتصادی از مزیت خط ریلی بین المللی آستارا-آستارا و اتصال آن به رشت ستودنی است.

وی خط ریلی بین المللی آستارا را حلقه مهم اتصال کریدور شمال جنوب عنوان کرد و افزود: زیرساخت های بارانداز ریلی آستارای ایران باید با توجه به افزایش حمل و نقل بارها تکمیل و توسعه یابد.

ایجاد رفاه عمومی در آستارا اولویت مدیریت این شهرستان 

فرماندار آستارا در این بازدید باتاکید بر تسریع در انجام تعهدات دستگاه‌های متولی راه آهن آستارا–آستارا، اظهار کرد: با توجه به الزاماتی که در حمایت از این پروژه ملی بنا به اهمیت آن در اقتصاد کشور دارد، تمام تلاش خود را برای رفع موانع در شهرستان انجام می‌دهیم اما متولیان امور مربوطه باید در تسریع انجام تعهدات اقدام جدی داشته باشند.

یونس رنجکش با بیان اینکه با تمام حمایت های انجام گرفته از سوی استانداری گیلان، فرمانداری آستارا و دولت در اجرای این پروژه، متاسفانه برخی مشکلات جزئی و ناهماهنگی بین دستگاهی موجب شده است تا مشکلاتی برای شهرستان دربحث تردد و ترافیک ایجاد شود، افزود: پروژه ملی و بین المللی راه آهن آستارا اثرات اقتصادی و اجتماعی فراوانی در آینده برای کشور، استان گیلان و شهرستان مرزنشین آستارا خواهد داشت اما در این میان باید تلاش شود تا مشکلات شهرستانی هرچه سریعتر برطرف شود زیرا هم اکنون زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقل در آستارا شرایط ورود و خروج این حجم از بار و ترافیک جاده ای را ندارد.

فرماندار آستارا  تصریح کرد: رفاه عمومی مردم آستارا از مهمترین اولویت‌های مدیریت شهرستان است که نباید با اجرای ناقص برنامه‌های توسعه ای آرامش آنان سلب شود.

ضرورت رفع کاستی های خط ریلی و بارانداز آستارا در کوتاه ترین زمان

مدیران کل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و گمرک کشور که به نمایندگی از سازمان های خود در این بازدید حضور داشتند، ضمن برشمردن اثرات اجرای این پروژه ملی در اقتصاد کشور و منطقه بر همکاری ها و هماهنگی های بین دستگاهی تاکید و خواستار رفع کاستی‌های خط ریلی و بارانداز آستارا در اسرع وقت شدند.

معاون راه‌آهن جمهوری آذربایجان هم در این بازدید به تاثیرات راه اندازی این خط ریلی در خاک جمهوری اسلامی ایران و شهرستان مرزی آستارا اشاره کرد و گفت: هم اکنون پیشنهادات زیادی برای عبور بار از طریق این راه آهن وجود دارد که تلاش داریم تا با همکاری ایران و با تکمیل مجموعه راه‌آهن آستارا و بارانداز مربوطه هر چه سریعتر به این پیشنهادات پاسخ دهیم.

موصال محمود اف تاکید کرد: تمام تلاش خود را برای انجام هر چه سریعتر تعهداتی که مربوط به جمهوری آذربایجان است انجام خواهیم داد.

منبع: مهر

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه