درجه‌دار شاهنشاهی پیوسته به انقلاب در آبادان به شهادت رسید

شهید علی باحور با شروع انقلاب اسلامی ملت ایران علیه شاه خائن جزو اولین افرادی بود که از ارتش شاهنشاهی به مردم پیوست و پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سرانجام در فروردین سال ۱۳۶۲ در منطقه خسروآباد آبادان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

درجه‌دار شاهنشاهی پیوسته به انقلاب در آبادان به شهادت رسید

به گزارش هشت دی،شهید علی باحور در سال ۱۳۲۳ در یک خانواده مؤمن و مذهبی در شهرستان رشت دیده به جهان گشود.

 وی پس از دوران کودکی در سن هفت‌سالگی در دبستان فارابی رشت مشغول به تحصیل شد و پس از اخذ گواهینامه پایان تحصیلات ابتدایی به استخدام ارتش درآمد.

 او در سال ۱۳۵۲ ازدواج کرد و پس از ازدواج به جهت اقتضای شغلی چندین بار به مأموریت‌های مختلف اعزام شدند و حاصل ازدواج شهید باحور سه فرزند دختر بود که هم‌اکنون مشغول تحصیل هستند.

 جو حاکم بر ارتش آن روزها اجازه فعالیت‌های مذهبی را به علی نمی‌داد تا اینکه با شروع انقلاب اسلامی ملت ایران علیه شاه خائن جزو اولین افرادی بودند که از ارتش شاهنشاهی به مردم پیوستند.

علی به همراه مردم در تظاهرات شرکت می‌کرد ولی به علت علاقه خاصی که به کار نظامی‌گری داشتند به خدمت در ارتش ادامه دادند.

وی با شروع جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه حکومت نو پای جمهوری اسلامی ایران به جبهه‌های نور علیه ظلمت برای دفاع از اسلام و میهن اسلامی اعزام شد.

 شهید علی باحور پس از رشادت‌های فراوان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل سرانجام در فروردین سال ۱۳۶۲ در منطقه خسروآباد آبادان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
ناشناس
خوبه درمورد شهدا معظم ارتش بیشتر تحقیق کنید ایشون ۴ فرزند دارند سه پسر و یک دختر لطفا به عنوان یه رسانه فقط کپی پست نفرمایید
در حاشیه