عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد

ارمغان نامیمون برجام بیانگر ضعف در تدبیر و راهبرد مذاکره‌کنندگان

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ارمغان نامیمون برجام را بیانگر ضعف در تدبیر و راهبرد مذاکره‌کنندگان دانست و گفت: مذاکرات هسته‌ای ظلم بزرگی را بر ملت تحمیل کرد.

ارمغان نامیمون برجام بیانگر ضعف در تدبیر و راهبرد مذاکره‌کنندگان

به گزارش هشت دی،سید علی آقازاده  در رشت، با اشاره به دستاوردهای فناوری هسته‌ای در کشور و آینده پیش روی آن اظهار کرد: به پشتوانه دانشمندان جوان و حمایت معنوی مردم جمهوری اسلامی ایران به دانش بومی هسته‌ای دست‌یافت.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی مایل به دستیابی ایران به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای نبودند افزود: با دست‌یابی ایران به فناوری ارزشمند هسته‌ای آینده‌ای بسیار روشن درزمینهٔ کشاورزی، پزشکی و غیره عاید ایران می‌شد اما دشمنان به هر نحوی تلاش کردند تا این فناوری در کشور از بین برود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه ایران به غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیم نیز دست پیدا کرد اما تأسیسات آن برچیده شد گفت: دستاورد انقلاب اسلامی از دستاورد انقلاب اسلامی توسط جوانان ایرانی و رهبری دائیانه رهبری بود اما توسط مسئولین مذاکره‌کننده دستخوش تغییرات اساسی شد.

نماینده سابق مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه مذاکره‌کنندگان درک درستی از فناوری هسته‌ای نداشتند گفت: با اقدامات انجام‌شده از سوی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ظلمی بزرگی بر ملت ایران تحمیل شد.

آقازاده با اشاره به تعطیلی تأسیسات هسته‌ای در فردو، نطنز و سایر فعالیت‌های صلح‌آمیز پس از برجام گفت: علیرغم تعطیلی زیرساخت‌های هسته‌ای در کشور، فعالیت‌های تحقیقاتی لغو و بازرسی‌های سرزده در تأسیسات هسته‌ای شدت گرفت و عملاً فناوری هسته‌ای را سال‌ها بدون استفاده گذاشت.

وی با بیان اینکه برجام رخنه بسیار بزرگی بر پیکره فناوری هسته‌ای وارد کرد گفت: نتیجه برجام سرابی بیش نبود و می‌توان گفت سر جمهوری اسلامی به‌وسیله مسئولین و مذاکره‌کنندگان کلاه رفت.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقض عهدهای مکرر طرفین در برجام گفت: ناآرامی کنونی در منطقه و تشدید فشارهای برجامی نتیجه مذاکره بر سر فناوری هسته‌ای است و ارمغان نامیمون برجام بیانگر ضعف در تدبیر و راهبرد مذاکره‌کنندگان بود.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه