در صورت موافقت اولیاء دم؛

حکم قصاص قاتل اهورا در رشت اجرا می‌شود

رئیس کل دادگستری گیلان گفت:حکم قصاص قاتل اهورا در صورت موافقت اولیاء دم در رشت اجرا می‌شود.

حکم قصاص قاتل اهورا در رشت اجرا می‌شود

به گزارش ۸دی، احمد سیاوش پور رئیس کل دادگستری گیلان امروز گفت: تمام مقدمات برای اجرای حکم قطعی قاتل اهورا پسر بچه ۳ ساله رشتی مهیا شده است که در صورت موافقت اولیاء دم در هفته کنونی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این حکم به موافقت اولیاء دم بستگی داردافزود: حکم قطعی قصاص قاتل اهورا از ناحیه ریاست قوه قضائیه صادر و روز اجرای حکم نیز در حال حاضر تعیین شده است، اما اینکه آیا این حکم در روز تعیین شده انجام می‌شود یا خیر این امر در اختیار اولیاء دم قرار دارد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه در صورت موافقت اولیاء دم حکم اجرا می‌شود خاطر نشان کرد: در مورد روز اجرای حکم قصاص در حال حاضر نمی‌توان با قطعیت نظر داد چرا که امکان تغییر عقیده اولیاء دم مقتول در خصوص تغییر و یا تعویق زمان اجرای حکم وجود دارد.

احمد سیاوش‌پور افزود: در حال حاضر طرح درخواست اجرای حکم از سوی اولیاء دم مطرح و روز آن نیز مشخص شده است و در صورتی که شرایط به همین منوال ادامه یابد حکم قصاص قاتل اهورا این هفته اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: اجرای احکامی نظیر قصاص از اختیارات و وظایف قوه قضائیه است، اما در عین حال برای چگونگی انجام آن نظر اولیاء دم مقتول بسیار مهم است و به‌عنوان حق‌الناس باید حتماً مدنظر قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری گیلانتصریح کرد: ۲۴ مهر پارسال ناپدری اهورا با کوباندن سرش به دیوار موجب مرگ این پسر بچه ۳ ساله رشتی شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه