حجت الاسلام فلاحتی در جمع اصحاب رسانه:

کسی به نام من سایت نزند/ نباید جلوی سلیقه های مختلف را گرفت/ من خدمتگزار همه هستم

نماینده ولی فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه کسی به نام بنده سایت نزند، گفت: در قم جمعی از جوانان آمدند و به بنده گفتند شما با ما چه می کنید؟! گفتم: من در کنار شما حمایت، هدایت و همسودهی خواهم داشت اما هرکسی در جامعه می تواند بر اساس سلیقه شخصی اش کار کند و نباید جلوی سلیقه های مختلف را گرفت.

کسی به نام من سایت نزند/ نباید جلوی سلیقه های مختلف را گرفت/ من خدمتگزار همه هستم

به گزارش خبرنگار ۸دی، حجت الاسلام رسول فلاحتی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه گیلان با اشاره به سالگرد شهادت شهید مرتضی آوینی، اظهار کرد: شهید آوینی هنرمندی از جنس اهالی رسانه بود همانطور که می گفت “هنر آن است که انسان اهل بهشت باشد”.

**هنر  انقلاب اسلامی تغییر سه معادله حاکم بر جوامع بشری است

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی هنری بود که سه معادله را عوض کرد، گفت: انقلاب اسلامی سیستم سیاسی حاکم بر جوامع بشری را عوض کرد و حاکم را تبدیل به خادم کرد.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: قدرت های سلطه جهانی فهمیدند اگر این تفکر گسترش پیدا کند و سایه افکند بر جوامع بشری دیری نخواهد پایید که آنچه که آنها دارند به مزبله دان تاریخ می پیوندد.

فلاحتی با بیان اینکه انقلاب اسلامی به این دلیل دچار جنگ تحمیلی و تحریم های سیاسی و اقتصادی شد، افزود: اولین هنر انقلاب اسلامی تغییر معادله های سیاسی حاکم بر جوامع بشری بود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه دومین معادله تغییر معادله ی نظامی بود، بیان کرد: در طول تاریخ ایران چه قبل و بعد از اسلام هرکسی که قدرت و زور داشت می توانست بر مردم حکومت کند ولی انقلاب اسلامی ثابت کرد که مشت در برابر اسلحه می تواند بایستد.

وی افزود: در انقلاب ما یک حکومت مردمی به رهبری امام خمینی توانست به صورت قدرتمند در عرصه ی میدانی حضور یابد و این هنر انقلاب است.

فلاحتی با اشاره به بیایانات رهبر انقلاب در جمع فرماندهان نیروهای مسلح مبنی بر اینکه دشمنان از قدرت فزاینده ایران اسلامی احساس خطر می کنند، افزود: دشمن بدون فکر و بی دلیل ایران را تهدید نمی کند زیرا می داند که اگر مردم در عرصه ها حضور داشته باشند مبادلات عوض می شود.

وی با بیان اینکه دشمن ملت ما را می شناسد، گفت: ما توان نابودی مراکز دفاعی و موشکی کل قدرت های سلطه را در جهان داریم و این را خودشان هم می دانند از این رو در عرصه های اقتصادی حرکت می کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه معادله سوم معادله اقتصادی است، بیان کرد: مسیولان جامعه ما هر جا منسجم و هم آوا کار کردند ما موفق بوده ایم.

 

**حوزه و دانشگاه مانند دو بال می توانند با هم در مسیر پیشرفت حرکت کنند

وی با بیان اینکه نسخه ما برای پیشرفت کارها باید نسخه علمی و تخصصی باشد، گفت: گاهی کسانی در عرصه های مدیریت حضور دارند که نه از عقبه کار اطلاعی دارند نه از اهداف پیشرو!

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود: استان گیلان با توجه به اینکه دروازه اروپا و در مسیر ورودی آن بود متأثر از فرهنگ غربی شد که جا برای کار زیاد است اما در بخش های دیگر اگر متخصصان فن استفاده شود مشکلات حل می شود

وی با بیان اینکه باید از اهل فن و از اقشار حوزه و دانشگاه استفاده کرد، بیان کرد: حوزه و دانشگاه دو بال هستند که می توانند با هم در مسیر پیشرفت حرکت کنند.

**کسی به نام من سایت نزند/ نباید جلوی سلیقه های مختلف را گرفت

وی در بخشی از سخنانش با تأکید بر اینکه کسی به نام بنده سایت نزند، گفت: در قم جمعی از جوانان آمدند و به بنده گفتند شما با ما چه می کنید؟! گفتم: من در کنار شما حمایت، هدایت و همسودهی خواهم داشت اما هرکسی در جامعه می تواند بر اساس سلیقه شخصی اش کار کند.

وی گفت: افراد با سلیقه شخصی در مسیر انقلاب، ارزش های انقلاب، رهبری و شهدا کار می کنند و بگذارید کار کنند و نباید جلوی سلیقه ها را گرفت.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خطبا هر کدام شیوه خاصی برای بیان صحبت هایشان دارند و روزنامه نگاران هر کدام شیوه ویژه ای در بیان مطالبشان دارند، گفت: اصلا این سلیقه های گوناگون است که می تواند نشاط ایجاد کند.

فلاحتی گفت: خدا کوه آفرید دشت هم آفرید، جنگل افرید بیایان هم آفرید، به قول علامه طباطبایی در المیزان آمده است: ما این عالم را زینت داده ایم تا انسان در این فضای زینت آمیز به سعادت برسد.

امام جمعه رشت تأکید کرد: خودتان کار بکنید اما کسی به نام بنده سایت نزند بنده خدمتگزار همه هستم و پابوس همه مردم، پابرهنگان، کشاورزان، دانشگاهیان، حوزویان، کارگران، بازاریان، مسیولان خدمتگزار و همه هستم.

** در انتقال پیام از لجام گسیختگی اجتناب کنید

نماینده ولی ففیه در گیلان در ادامه با توصیه به اصحاب رسانه با بیان اینکه رضای خدا در این است که پیام رسان دین خدا باشید، گفت: در انتقال پیام ها دقت در امانتداری، حفظ شخصیت حقوقی و حقیقی افراد، عدم تعرض به اشخاص حقوقی و حقیقی در ادای مطالب، رعایت اخلاق و اجتناب از لجام گسیختگی داشته باشید.

وی افزود: حتی در ویرایش و ادبیات جملات هم دقت کنید و اصول و موازین ادبی را رعایت کنید زیرا گاهی تیتر پیام چیزی است که متن و عنوان با آن هم خوانی ندارد.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه در ارسال پیام ها هدف داشته باشید زیرا پیام بی هدف تیری است که بی هدف رها شده است، گفت: هدف تان اسلام و ترویج آن باشد.

** رصد رسانه های معاند اولین وظیفه اصحاب رسانه است

وی با تأکید بر اینکه نباید بر مسیله شیعه و سنی دامن زده شود زیرا خیانت به اسلام است، افزود: هدف تان حفظ انقلاب اسلامی، طرح مشکلات جوانان و مردم باشد تا مسیولان بیشتر در جریان باشند زیرا شما اهالی رسانه مانند ناظری هستید که در بین مردم می توانید مشکلات را مطرح کنید.

وی در پایان با تأکید بر رصد سریع سایت های معاند، گفت: اگر دشمن خوب رصد نشود از مشکلات سوء استفاده می کند و رصد رسانه های معاند اولین وظیفه شماست.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه