هشت دی گزارش می دهد:

حجت الاسلام فلاحتی؛ آل هاشمی دیگر برای مردم رشت باشد

چندی پیش اقدامات آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز در ارتباط با مردم نقل محافل و رسانه ها شده بود و مردم از اقدامات امام جمعه ای که سعی در ایجاد ارتباط تنگاتنگ با عموم مردم دارد استقبال کردند؛ مردم رشت نیز از امام جمعه جدید خود توقع دارند آل هاشمی دیگر برای شهرشان باشد.

حجت الاسلام فلاحتی؛ آل هاشمی دیگر برای مردم رشت باشد

به گزارش خبرنگار ۸دی، خبر انتصاب حجت الاسلام رسول فلاحتی به عنوان نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از سوی رهبر معظم انقلاب در چند روز اخیر تیتر یک اکثر رسانه ها و سایت های خبری شده است.

در متن حکم انتصاب رهبر معظم انقلاب آمده است:

“جناب حجه‌الاسلام آقای حاج شیخ رسول فلاحتی دامت افاضاته

در پی کناره‌گیری جناب حجه‌الاسلام والمسلمین آقای قربانی دامت توفیقاته، جناب‌عالی را که مزیّن به علم و صلاح و تقوا می‌باشید به نمایندگی خود در استان گیلان و امامت جمعه‌ی رشت منصوب می‌کنم. تلاش معنوی و فکری و اجتماعی در میان آن مردم شجاع و انقلابی و کارآزموده، توفیقی بزرگ و فرصتی مغتنم است و انتظار می‌رود که جناب‌عالی وظائف سنگین نمایندگی و امامت جمعه را در کنار اُنس و سلوک شایسته‌ی مردمی بویژه با جوانان مؤمن و پرانگیزه، به نحو احسن به انجام رسانید.”

چندی پیش اقدامات آیت الله آل هاشم امام جمعه تبریز نقل محافل شده بود و مردم و اصحاب رسانه از اینکه امام جمعه یک شهر سوار تاکسی و مترو می‌شود، به تماشای یک مسابقه فوتبال می‌رود و دستور می‌دهد تا نرده‌های حدفاصل میان مردم و مسئولان در نماز جمعه برچیده شود و حتی شخصا از عکاس شهرش به خاطر برنده شدن در یک مسابقه و بالا بردن نام تبریز، تقدیر و تشکر می کند، استقبال کردند.

 

 

مردم رشت نیز از امام جمعه جدید خود توقع دارند آل هاشمی دیگر برای شهرشان باشد، حجت الاسلام فلاحتی نماینده جدید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت این درخواست مردمی را شنیده و  در همین اولین روزهای حضور خود در رشت چند گام برای مردمی‌تر شدن نماز جمعه برداشته است.

 

 

اول از همه اینکه امام جمعه رشت به همه اعلام کرده که راضی نیست برای او بنر و پلاکارد تبریک نصب شود.

دیگر اینکه اعلام کردند که مانند تمام مردم از درب عمومی به مصلی ورود و خروج خواهند کرد و مردم نیز می‌توانند به‌طور مستقیم ایشان را ملاقات کرده و مشکلاتشان را مطرح کنند.

همچنین حضور سرزده آیت الله فلاحتی در مسجد سرخبنده رشت و اقامه نماز جماعت در این مسجد و ادامه این حرکت در مساجد دیگر نیز از اقدامات تحسین برانگیز ایشان بوده است.

** حجت الاسلام فلاحتی؛ اجازه ندهید دست مردم عادی با هر فکر و عقیده ای از ارتباط با شما کوتاه شود!

اما نکته قابل تأمل این است که عده ای همیشه به دنبال نزدیک کردن خود به شخصیت ها و مقامات هستند تا بتوانند منافع خود را کسب کنند این افراد از جایگاه امام جمعه نیز به نفع خود استفاده می کنند و در هر قالب و شکل و حزبی وجود دارند.

حجت الاسلام فلاحتی باید دوچندان مراقب این افراد باشند تا دست مردم عادی با هر فکر و عقیده ای به راحتی به نماینده ولی فقیه در استان شان برسد و مردم احساس نکنند که ایشان خدای نکرده فقط برای یک طیف خاص هستند.

نکته دیگر استفاده از تیم رسانه ای قوی است که راه های ارتباط خوب و مؤثر با مردم را بلد باشد، امروزه رسانه ها یکی از مهم ترین عوامل ارتباطی مسئولان با رسانه ها هستند و تیم رسانه ای اگر هوشمندانه عمل نکند می تواند اقدامات قوی را از بین ببرد.

تحریریه هشت دی نیز امیدوار است حجت الاسلام فلاحتی که شخصی انقلابی است در مسیولیت خطیر و ارزشمندی که نصیبشان شده موفق بوده و در پیشگاه الهی سربلند باشند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه