عباسی: تولیدکنندگان برنج با رکود بازار فروش مواجه‌ا‌ند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تولیدکنندگان برنج نیز با رکود بازار فروش مواجه هستند و مقدار زیادی از محصولشان هنوز در انبارها دپو شده است.

عباسی: تولیدکنندگان برنج با رکود بازار فروش مواجه‌ا‌ند

به گزارش هشت دی، اسدالله عباسی  در رشت اظهار داشت:‌ گیلان استانی برخوردار از مواهب فراوان در حوزه‌های مختلف است بنابراین انتظار داریم مدیران ارشد استان گیلان نگاه تک بعدی به توانمندی‌های استان را کنار گذاشته و به سایر ظرفیت‌های مهم آن نیز توجه کافی داشته باشند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس ابراز داشت:‌ نه تنها مسئولان کشوری بلکه نمایندگان عالی دولت نیز در استان گیلان عملکرد خوبی در حمایت و رفع چالش‌های موجود حوزه کشاورزی از خود نشان نداده‌ و نسبت به این بخش مهم و استراتژیک دچار غفلت شده‌اند.

عباسی خاطرنشان کرد:‌ آنچه که از نمایندگان عالی دولت و همچنین مسئولان دولتی استان گیلان به‌ویژه در سالی که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده مورد انتظار است این است که با یک نگاه جامع و دقیق نسبت به پرورش و حمایت از فعالان عرصه کشاورزی اقدام کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بیان داشت:‌ کسی منکر پتانسیل‌های فراوان گیلان در عرصه گردشگری و بوم‌گردی نیست اما آنچه که بسیار آزاردهنده است نگاه تک بعدی به یکی از ظرفیت‌های استان است به‌طوری که فعالان سایر حوزه‌ها در مشکلات عدیده‌ای که دارند تنها مانده‌اند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: در حال حاضر کشاورزان و سرمایه‌گذاران گیلانی که در بخش تولید انواع مرکبات فعالیت می‌کنند با خسارت و ضررهای هنگفتی مواجه شده‌اند و هیچ کسی اعم از نماینده عالی دولت در استان و وزارت‌خانه‌ها و سایرین در فکر حل مشکلاتشان نیست.

عباسی چالش‌های موجود در صنعت چای و برنج را برشمرد و اظهار داشت:‌ در سالی که گذشت دولت با زحمت توانست نسبت به پرداخت مطالبات چایکاران شمالی اقدام کند و تولیدکنندگان برنج نیز با رکود بازار فروش مواجه هستند و مقدار زیادی از محصولشان هنوز در انبارها دپو شده است.

وی به آغاز کشت برنج و سال زراعی جدید در گیلان اشاره کرد و افزود:‌ با آنکه کشاورزان گیلانی خود را برای سال زراعی جدید و آغاز مراحل کاشت برنج آماده می‌کنند اما عدم فروش محصول برنج تولیدشده آن‌ها در سال قبل، دغدغه‌ها و نگرانی‌های زیادی را برایشان به‌وجود آورده است.

نماینده مردم رودسر و املش بر ضرورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی تأکید کرد و افزود:‌ تنظیم بازار فروش از مواردی است که باید در جهت حمایت از کشاورزان تولیدکننده مرکبات در گیلان انجام شود و در کنار آن نیز نسبت به ساخت واحدهای تبدیلی مرکبات مازاد به محصول کنستانتره اقدام کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ عدم کارآمدی مدیران و مسئولان و غفلت‌های پیاپی دولت در حمایت از تولید محصول داخلی به اصل حرکت در مسیر استقلال کشور آسیب وارد می‌کند و انتظار داریم حداقل در سال حمایت از کالای ایرانی این روند معیوب فعلی را کنار بگذارند.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه