حدود نیم میلیون مسافر از فرودگاه گیلان سفر کردند

مدیرکل فرودگاه گیلان اعلام کرد: سال گذشته ۴۷۰ هزار و ۷۵۶ مسافر از فرودگاه بین المللی سردارجنگل رشت به ۱۰ مسیر داخلی و سه مسیر خارجی سفر کردند.

حدود نیم میلیون مسافر از فرودگاه گیلان سفر کردند

وی افزود: مسافران یادشده در مسیرهای داخلی تهران، شیراز، عسلویه، مشهد، کیش، قشم، بندرعباس، تبریز، اهواز، ارومیه، اردبیل و مسیرهای خارجی بغداد، آدانا و تفلیس جابه جا شده اند.
وی بیان کرد: فرودگاه‌ها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی، ایفاگر نقش بسیار مهمی هستند و در تولید و اشتغال نقش موثری دارند بنابراین، برای اینکه فرودگاه‌ها از بحث هزینه‌ای به سمت تجاری‌سازی سوق داده شوند، باید تغییر عقیده و دیدگاه در میان مدیران فرودگاهی ایجاد شود.
کریم آقایی ادامه داد: در تعریف قدیمی سازمان بین المللی هواپیمایی (ایکائو ) فرودگاه محل نشست و برخاست هواپیماها بود اما در تعریف جدید آن، فرودگاه‌ها بازار اقتصادی‌اند که در آن هواپیماها نشست و برخاست دارند؛ فرودگاه‌ها باید از رویه‌ هزینه‌ای خارج شده و به عنوان بنگاه اقتصادی تعریف شوند.
هم اکنون ۱۰۲ سورتی پرواز در هفته به مقاصد تهران، مشهد، بغداد، شیراز، عسلویه، تبریز، کیش، قشم، تبریز و اهواز و مسیر پرواز خارجی بغداد ، از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت برقرار است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت سال ۱۳۴۸ در زمینی به مساحت ۲۲۰ هکتار ساخته شد؛ این فرودگاه تنها فرودگاه گیلان در هفت کیلومتری جاده رشت انزلی ، حدود ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد بندرانزلی واقع شده و به سیستم های کمک ناوبری دقیق و ارتباطی مجهز است.

منبع: ایرنا

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه