استاندار گیلان :

توسعه گردشگری برای گیلان ضرورتی اجتناب ناپذیر است

نماینده عالی دولت در استان گیلان با تأکید به فرمانداران سراسر استان برای پیگیری مجدانه موضوعات مرتبط با گردشگری، خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری برای گیلان ضرورتی اجتناب ناپذیر است و اگر به درستی عمل کنیم بهره ی آن به همه مردم می‌رسد.

توسعه گردشگری برای گیلان ضرورتی اجتناب ناپذیر است

به گزارش هشت دی؛به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که با حضور مشاور عالی و معاونین استاندار، فرمانداران و سایر مدیران استانی در محل سالن غدیر استانداری برگزار شد، گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان را در ۳۲ محور تنظیم کرده‌ایم و باید با کمک هم جهت عملیاتی شدن آن پیش رویم.

استاندار گیلان با اشاره به نزدیکی گیلان به پایتخت و احداث راه آهن و آزادراه، گفت: عوامل مذکور انگیزه ورود گردشگران به استان را افزایش می‌دهد و در این شرایط بایستی با برنامه‌ریزی دقیق ضمن بهره‌گیری از ورود مسافران، از آسیب‌های احتمالی به موهبت‌های خدادادی استان جلوگیری کنیم.

*هیچ یک از حوزه‌های دیگر ظرفیت درآمدزایی و اشتغال‌زایی بخش گردشگری را ندارد*

دکتر سالاری با بیان اینکه هیچ یک از حوزه‌های دیگر ظرفیت درآمدزایی و اشتغال‌زایی بخش گردشگری را ندارد، خاطر نشان کرد: بایستی استعدادهای کم نظیر گیلان زمین را به تفکیک روستا و شهر مشخص کنیم.

وی توسعه واحدهای گردشگری، احداث شناگاه‌ها، برندسازی روستاها و بخش های مختلف استان باتوجه به ظرفیت‌های اختصاصی آنها، بهره‌گیری از حاشیه رودخانه‌ها، آب بندان ها و مواردی از این دست به منظور احداث تله‌کابین و سورتمه، راه‌اندازی جشنواره‌های بومی- محلی، مراکز خرید، فرودگاه‌های آموزشی – تفریحی، گردشگری سلامت و ورزشی، احداث پیست‌های موتورسواری و اسب‌سواری، اجرای طرح شهر شب‌های روشن و نظایر چنین اقداماتی را محرک برای توسعه اشتغال و درآمد داخلی استان دانست و تأکید کرد: دهیاران و بخشداران و شوراهای بخش پیشنهادات خود درخصوص معرفی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری حوزه تحت مدیریت خود را طی روزهای آینده ارائه دهند تا بر این اساس شرکت مشاور مطالعات تخصصی خود را انجام داده و برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

نماینده عالی دولت در استان با اشاره به لزوم بهره‌گیری از آب‌بندان ها و تالاب‌های استان، تأکید کرد: فرمانداران نظارت کنند همه اقدامات طبیعت گرایانه باشد. دکتر سالاری تأکید کرد: دهیاران و شوراهای بخش دقت کنند ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری موشکافانه شناسایی و پیشنهاد شود تا بتوانیم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها کمک مؤثری به توسعه همه جانبه گیلان کنیم.

*بار اصلی بر دوش بخشداران و شوراهای بخش است*

وی ضمن تأکید بر لزوم نظارت دقیق فرمانداران بر نحوه پیشنهاد و اجرای طرح‌های مختلف گردشگری بطور ویژه بوم گردی، تصریح کرد: بار اصلی بر دوش بخشداران و شوراهای بخش است.

*متأسفانه برخی هنوز حساسیت طرح بوم‌گردی را درک نکرده‌اند و به خودشان زحمت مطالعه نیز نداده‌اند*

استاندار گیلان با ابراز گله‌مندی از برخی مدیران اظهار داشت: متأسفانه برخی هنوز حساسیت طرح بوم‌گردی را درک نکرده‌اند و به خودشان زحمت مطالعه نیز نداده‌اند؛ اجرای طرح بوم‌گردی علاوه بر توسعه اشتغال زایی، مانع از رشد بی‌رویه ساخت و ساز بویژه در مناطق بکر روستایی می‌شود.

*مهمترین شاخص ارزیابی صلاحیت و توانمندی فرمانداران و بخشداران از نظر من اجرای دقیق طرح بوم‌گردی است*

دکتر مصطفی سالاری تصریح کرد: مهمترین شاخص ارزیابی صلاحیت و توانمندی فرمانداران و بخشداران از نظر من اجرای دقیق طرح بوم‌گردی است و در توزیع اعتبارات سال ۹۷ نیز شهرستان‌هایی که بیشترین فعالیت را در این حوزه داشته باشند سهم بیشتری خواهند برد.

وی تاکید کرد: اجرای هر چه بهتر طرح بوم‌گردی می‌تواند موتور محرک سایر بخش‌ها شود و زنجیره‌ی اقتصاد گردشگری را شکل دهد.

*الگوی ما در ساخت و ساز بایستی معماری بومی باشد*

استاندار گیلان با بیان اینکه ایجاد مجتمع‌های خدماتی – رفاهی بین راهی در نزدیکی روستاها می‌تواند مسافر را به داخل روستا هدایت کند، خاطرنشان کرد: از این طریق می‌توانیم به توسعه روستاهای استان کمکی مؤثر کنیم. دکتر مصطفی سالاری با اشاره به لزوم تقویت صنعت ساختمان سازی، تأکید کرد: الگوی ما در ساخت و ساز بایستی معماری بومی باشد.

*توسعه گردشگری برای گیلان ضرورتی اجتناب ناپذیر است*

وی گفت: اگر همگرایی و تعامل مناسب بین مدیران و مجموعه همکاران وجود داشته باشد می‌توانیم ۴۰ الی ۵۰ هزار شغل در هر سال ایجاد کنیم. نماینده عالی دولت در استان با تأکید به فرمانداران سراسر استان برای پیگیری مجدانه موضوعات مرتبط با گردشگری، خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری برای گیلان ضرورتی اجتناب ناپذیر است و اگر به درستی عمل کنیم بهره ی آن به همه مردم می‌رسد.

*محور اقدامات ما در سال ۹۷ گردشگری و اولویت ما در تعیین سرمایه‌گذار، افراد بومی است*

دکتر سالاری ادامه داد: محور اقدامات ما در سال ۹۷ گردشگری و اولویت ما در تعیین سرمایه‌گذار، افراد بومی است. وی با تأکید بر تکریم ارباب رجوع، تصریح کرد: ضرورت دارد به گونه‌ای عمل کنیم تابوروکراسی اداری کاهش یابد.

منبع: خبر آنلاین

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه