نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

عدم توجه به حقوق معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی در آموزش‌وپرورش

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس مصوباتی را برای تسهیل شرایط معلمین نیروی آزاد تصویب کرده است گفت: تنگنای مالی دولت از مهم‌ترین دلایل عدم اجرای مصوبات مجلس در خصوص معلمان نیروی آزاد آموزش‌وپرورش است.

عدم توجه به حقوق معلمان نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی در آموزش‌وپرورش

به گزارش هشت دی؛ذبیح‌الله نیکفر در رشت با ارزیابی شرایط گروه‌های مختلف آموزشی در آموزش‌وپرورش اظهار کرد: یکی از گروه‌های آموزشی، معلمان نیروی آزاد آموزش‌وپرورش هستند که در مدارس غیرانتفاعی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه مجلس مصوباتی را برای تسهیل شرایط معلمین نیروی آزاد تصویب کرده است افزود: تنگنای مالی دولت از مهم‌ترین دلایل عدم اجرای مصوبات مجلس در خصوص معلمان نیروی آزاد آموزش‌وپرورش است.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باوجود نیروهای مختلف آموزشی بازهم آزمون‌هایی برای استخدام نیروی جدید در آموزش‌وپرورش برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: مجوز استخدام توسط سازمان امور استخدامی صادرشده و قانون معتقد به استخدام از طریق آزمون است اما تا به امروز هیچ ضریب امتیاز و اولویتی برای معلمین نیروی آزاد شاغل در مدارس غیردولتی برای شرکت در آزمون پیش‌بینی‌نشده است.

نیکفر با تأکید بر عدم پیش‌بینی قانون مبنی بر ضریب امتیاز نیروهای آزاد شاغل در مدارس غیردولتی در آزمون آموزش‌وپرورش تصریح کرد: اگر در آینده مجلس مصوبه‌ای مبنی بر استفاده از این نیروهای فعال آموزشی تصویب کند بر مبنای آن می‌توان امتیاز و اولویت‌هایی برای این معلمین قرا داد تا گام مؤثری در احقاق حقوق نیروهای آزاد آموزش‌وپرورش برداشته شود.

وی با اذعان به اینکه معلمین نیروی آزاد با دریافتی‌های پایین و حقوق غیرمتعارف مشغول به کار هستند بیان کرد: این معلمین در مرحله اول نباید بپذیرند که با این حقوق فعالیت کنند و بازرس کار و دست‌اندرکاران نظارتی در دستگاه آموزش‌وپرورش باید برای احقاق حقوق این معلمین اهتمام داشته باشند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بسیاری از اماکن آموزشی که از خدمات دولتی بهره‌مند می‌شوند در دادن حقوق معلمین کوتاهی می‌کنند گفت: تلاش می‌کنیم که مسئله احقاق حقوق معلمین شاغل در مدارس غیردولتی موضوع محوری کمیسیون آموزش قرارگرفته تا با ارائه طرح به مجلس در صحن علنی به تصویب برسد و موجب به شنیدن خبرهای خوش برای معلمین نیروی آزاد آموزش‌وپرورش شود.

نیکفر گفت: موضوعات مطرح‌شده توسط نیروی‌های آزاد شاغل در مدارس غیردولتی مورد پیگیری مجلس قرار خواهد گرفت تا از طریق آموزش‌وپرورش اقداماتی برای پیشبرد اهدافشان صورت بگیرد.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه