شهادت مربی گیلانی موشک‌های هدایت‌شونده

شهید سعید عفیفی ثابت سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در مبارزه با دشمن متجاوز تسلیم محض رضای خداوند شد در هشتم بهمن ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای پنج به درجه عظیم شهادت نائل آمد.

شهادت مربی گیلانی موشک‌های هدایت‌شونده

به گزارش هشت دی؛شهید سعید عفیفی ثابت در سال ۱۳۳۹ دریکی خانواده مؤمن و مذهبی دریکی از محلات شهرستان رشت دیده به جهان گشود.

 وی در آغوش پرمهر پدر و مادر و در فضای معنوی و محیطی اسلامی پرورش پیدا کرد و سعید با ورود به سن هفت‌سالگی راهی مدرسه شد و توانست تحصیلات کلاسیک را تا سطح دیپلم به اتمام رساند.

 سعید از نوجوانی مقید و پایبند به فرایض دینی بود و در دوران کفر و فساد ناشی از حکومت پهلوی سلامت نفس خود را حفظ کرد و هرگز آلوده نکرد.

او در جریانات انقلاب اسلامی نقش فعالی داشت و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در حزب جمهوری اسلامی به فعالیت پرداخت و علاقه وافری به شهید بهشتی داشت و سعی می‌کرد در کردار، منش، سیاست از ایشان الگوپذیری داشته باشد.

وی به مطالعه علاقه فراوانی داشت و از کتاب‌های مذهبی و عقیدتی گرفته تا کتاب‌های سیاسی و خبرنامه‌ها و جراید، همه و همه را باعلاقه فراوان مطالعه و نت‌برداری می‌کرد و در محاوره‌ها و گفتگوها از آن‌ها بهره می‌برد.

او برای هر بحثی دلایلی منطقی داشت و در جذب و هدایت جوانان به‌سوی ولایت مداری بسیار تلاش کرد و با اطلاعات کافی که از حرکت‌ها و فعالیت‌های گروهک‌ها و خط نفاق و سازش داشت خیلی زود از جریانات ضدانقلابی رئیس‌جمهور وقت باخبر شد و در محافل و نشست‌ها به افشاگری علیه او و بیداری افکار عمومی مردم برای جبهه‌گیری در مقابل سرسپردگان امپریالیسم شرق و غرب پرداخت.

سعید در سال ۱۳۵۹ در شروع جنگ تحمیلی به خدمت سربازی رفت و در جبهه‌های سوسنگرد، آبادان و دیگر مناطق جنوبی کشور به مبارزه با متجاوزین پرداخت.

او در سال ۱۳۶۱ پس از اتمام دوران سربازی، در امور تربیتی اداره آموزش‌وپرورش استان گیلان شروع به کارکرد و در سال ۱۳۶۵ تصمیم گرفت از اداره آموزش‌وپرورش راهی مدارس شود تا بهتر بتواند از نزدیک در خدمت نسل نوجوان و جوان این کشور باشد و به‌عنوان معلم در مدرسه راهنمایی تحصیلی شهید قناد به تدریس مشغول شد.

از صفات بارز اخلاقی سعید سلامت نفس، صداقت و یکرنگی، روحیه خندان و بشاش، مردم‌داری و ادب و تقوای الهی او بود که باعث شده بود خیلی زود در میان جوانان جایگاه ویژه‌ای پیدا کند و از کوچک و بزرگ، پیر و جوان همه دور او گرد می‌آمدند و در رفتارها، کردارها و منش خود از وی الگوپذیری داشتند و او محبوب قلوب همه آنان بود.

 سعید کمتر می‌خوابید بیشتر به مطالعه فعالیت و تلاش می‌پرداخت و در انجام کارهای خیریه همیشه پیش‌قدم بود و از نفس نیکویی برخوردار بود و با کلام و رفتارش هم به اصلاح جوانان می‌پرداخت و هم به پاک‌سازی و راندن عوامل نفاق که با عناد و لجاجت علیه حکومت اسلامی به دسیسه‌هایی دست می‌زدند می‌پرداخت.

او پس از مدتی که به تدریس مشغول بود سرانجام راهی جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شد تا به‌عنوان یک دانشجو در دانشگاه جبهه به تحصیل بپردازد و واحدهایش را یکی پس از دیگری به بهترین وجه به پایان برساند.

وی مدتی به‌عنوان مربی موشک‌های هدایت‌شونده به آموزش رزمندگان پرداخت و پس آن شخصاً سلاح به دست گرفت و با متجاوزین ستمگر نبرد کرد.

شهید سعید عفیفی ثابت سرانجام پس از رشادت‌های فراوان در مبارزه با دشمن متجاوز تسلیم محض رضای خداوند شد در هشتم بهمن ۱۳۶۵ در منطقه عملیاتی کربلای پنج به درجه عظیم شهادت نائل آمد.

پیام شهید:

دوستان عزیزم: تقوا را رعایت و حدود اسلام، ادب، اخلاق نیکو، رعایت حال پدر و مادر و خانواده را به شما سفارش می‌کنم و من از عهده هیچ‌کدام از این‌ها برنیامدم و امیدوارم که شما از آن برآیید و درصحنه سیاست آگاهانه ناظر تمامی جریانات باشید و در این راه هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی نکنید.

منبع: فارس

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه