اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق بنگاه‌های تولیدی

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس‌ با تأکید بر اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت به تولیدکنندگان داخلی گفت:‌ ۱۲ هزار میلیارد تومان برای رونق‌بخشی ‌به بنگاه‌های تولیدی کشور اختصاص پیدا کرد.

اختصاص ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق بنگاه‌های تولیدی

به گزارش هشت دی؛محمدحسین قربانی در رشت اظهار داشت: ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت از صندوق توسعه ملی با دستور مقام معظم رهبری و مصوبه مجلس در جهت حمایت از تولید ملی به فعالان این عرصه در سال ۹۷ پرداخت می‌شود.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس عنوان کرد:‌ شعار استراتژیک حمایت از کالاهای ایرانی که توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۷ انتخاب شده است در حقیقت به‌معنای کمک به تولید و اقتصاد کشور برای ارائه محصولات با کیفیت و جلب اعتماد مردم جامعه است.

نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بیان داشت:‌ اعطای تسهیلات ارزان قیمت یکی از راهکارهایی است که می‌توان در جهت رونق‌بخشی به تولید کشور از آن استفاده کرد به‌طوری‌که در سال ۹۶ به میزان ۱۶ هزار میلیارد تومان برای این‌کار از صندوق توسعه ملی برداشت شد.

قربانی با بیان اینکه این تسهیلات در اختیار بنگاه‌های فعال و مولد قرار گرفت افزود:‌ طرح برداشت از صندوق توسعه ملی برای کمک به تولید کشور توسط مجلس به تصویب رسید و دولت موظف شد که این تسهیلات ارزان‌قیمت را در جهت توسعه تولید و اشتغال کشور به بنگاه‌های تولیدی اعطا کند.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس خاطرنشان کرد:‌ طبق برنامه قرار است این تسهیلات ارزان قیمت برای شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر به‌ویژه روستاها در اختیار بنگاه‌های تولیدی قرار گیرد که سهم گیلان با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دارد در این زمینه حدود ۳۰۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر ظرفیت و توانمندی‌های بالای استان گیلان تصریح کرد:‌ بر طبق تصویب کارگروه اشتغال کشور،‌ ۴۵ درصد از این تسهیلات و منابع باید الزاماً در حوزه‌هایی نظیر آبزی‌پروری،‌ دامپروری و سایر حوزه‌های کشاورزی هزینه شود.

قربانی از تعامل و رایزنی مجمع نمایندگان استان با کارگروه اشتغال کشور خبر داد و ابراز داشت:‌ با توجه به بالا بودن شاخص‌های بیکاری در گیلان، نمایندگان استان تقاضا کردند که این تسهیلات برای گیلان به میزان ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر افزایش یابد که با موافقت کار گروه اشتغال کشور مواجه شد.

وی با تاکید بر ظرفیت‌های استان گیلان در حوزه گردشگری عنوان کرد:‌ بر طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تسهیلات مازاد ۲۰۰ میلیارد تومانی که مجدداً در کارگروه اشتغال کشور به سهم گیلان افزوده شده است در حوزه‌های مربوط به گردشگری هزینه و سرمایه‌گذاری شود.

منبع: تسنیم

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه