قول دولت به مجلس برای در نظر گرفتن معیشت مردم در افزایش قیمت حامل های انرژی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: ما در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی به طور عام اختیار را به دولت دادیم ولی دولت باید در نظر داشته باشد که عدد حاصل از این افزایش قیمت باید صرف هزینه ها شود.

قول دولت به مجلس برای در نظر گرفتن معیشت مردم در افزایش قیمت حامل های انرژی

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از دانا، ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در خصوص احتمال افزایش قیمت بنزین در فاز دوم هدفمندی یارانه ها طی دو هفته دیگر و همچنین چگونگی اعمال این تغییر قیمت ها، اظهار داشت: ما در مورد افزایش قیمت حامل های انرژی به طور عام اختیار را به دولت دادیم ولی دولت باید در نظر داشته باشد که عدد حاصل از این افزایش قیمت باید صرف هزینه ها شود.

وی افزود: این منبع درآمد به علاوه آن عددی که در بودجه آمده در کنار سایر اعداد و ارقام، تعریفی از میزان درآمد دولت برای تامین هزینه های جاری دارد و این که حالا دولت این افزایش قیمت را چگونه و بر اساس چه شیبی و قیمتی اجرا کند بر عهده خودش است و به مجلس ارتباطی ندارد.

ندیمی ادامه داد: بر اساس مذاکراتی در کمیسیون تلفیق و در هیئت رئیسه این کمیسیون انجام شد، به این نتیجه رسیدیم که دولت شیب افزایش قیمت ها را در طول سال توزیع خواهد کرد واین افزایش قیمت، در یک حامل انرژی خلاصه نخواهد شد.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید بر این مسئله که بنزین مورد توجه ویزه دولت و حائز اهمیت است،گفت: افزایش قیمت در بحث بنزین مانند سایر حامل های انرژی انجام خواهد شد اما زمان و میزان این افزایش قیمت مشخص نیست چرا که این امر در اختیار دولت است و تا زمانی که رسما اعلام نشده نمی توان اظهار نظر کرد.

وی با اشاره به این که مجلس وظیفه قانون گذاری و تعیین محل درآمدهای دولت را داشته و در زمینه اجرا مسئولیتی ندارد، خاطرنشان کرد: دولت مجری است و اختیار دارد که روش اجرا را انتخاب کند و لذا ما به دولت این اجازه را دادیم که بر اساس موقعیت اجرا و همچنین میزان تورم، قیمت حامل ها را تعیین کند. لذا تک نرخی یا دو نرخی شدن و همچنین میزان قیمت این حامل انرژی دقیقا مشخص نیست و انتخاب آن بر عهده دولت است. مجلس وظیفه قانون گذاری و تعیین محل درآمدهای دولت را دارد و وظیفه اجرا کردن و چگونگی این تغییر قیمت ها جزء وظایف دولت است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: تمام بحثی که بین دولت و مجلس تاکنون دراین زمینه بوده اینست که معیشت و تورم در افزایش قیمت باید لحاظ شود که البته دولت هم در همین رابطه قول مساعد داده و مقرر شده این شاخص(معیشت و میزان تورم حاصل از تغییر قیمت ها) به عنوان ملاک مورد توجه قرار گیرد.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه