۲۳۹ سکه پارسیان در گیلان غیر استانداردند

مدیرکل استاندارد گیلان با اشاره به اجرای طرح نظارت بر فروش و عرضه سکه‌های طلای غیرمجاز در بازار گیلان در سال گذشته، گفت: ۲۳۹ سکه پارسیان در گیلان از رده خارج شد.

۲۳۹ سکه پارسیان در گیلان غیر استانداردند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از تسنیم محمدعلی یوسفی صبح امروز در جلسه بررسی عملکرد و اقدامات انجام شده اداره کل استاندارد گیلان در سال گذشته و اقدامات پیش‌روی این اداره کل، اظهار کرد: در بازرسی‌هایی که در سال گذشته  با نمونه‌برداری همراه بوده و با حضور نمایندگان اتحادیه‌های شهرستانی طلا و جواهر انجام گرفت، ۱۱۸ واحد صنفی در ۱۳ شهرستان مورد بازرسی قرار گرفت.

وی افزود: در این بازرسی‌ها که به مدت یک‌هزار و ۸۸۸ نفر ساعت انجام گرفت تعداد ۲۳۹ سکه غیر مجاز پارسیان جمع‌آوری، قیچی و از رده خارج شد.

مدیرکل استاندارد گیلان گفت: با توجه به اینکه ضرب و توزیع هرگونه سکه طلا در انحصار بانک مرکزی است، تولید و توزیع هرگونه مصنوع طلا که به شکل مدور و گرد و با عنوان سکه عرضه می‌شود ممنوع است.

یوسفی با اشاره به از رده خارج بیش از دو هزار قلم کالای غیر استاندارد از مراکز عرضه کالا در گیلان، تصریح کرد: به منظور اجرای طرح هماهنگ استاندارد (طاها) و در بازرسی از مراکز عرضه در سطح استان، در سه ماهه پایانی سال ۹۲ بیش از پنج هزار و ۲۰۰ واحد صنفی مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این بازرسی‌ها یک‌هزار و ۲۵۰  واحد صنفی ضمن دریافت اخطار، ملزم به عودت بیش از دو هزار قلم کالای فاقد علامت استاندارد به واحد تولیدی سازنده شدند، خاطرنشان کرد: این بازرسی‌ها توسط شرکت‌های بازرسی مورد تأیید سازمان استاندارد انجام گرفته است.

مدیرکل استاندارد گیلان با بیان اینکه سال گذشته تعداد ۴۲۸ فقره گواهینامه صادراتی برای بیش از  ۱۸ هزار تن کالا به ارزش ۴۵۵ میلیارد ریال به مقصد کشورهای روسیه، آذربایجان، اندونزی، مالزی، جمهوری چک، آلمان، کنیا، امارات عربی متحده و هندوستان صادر شد، گفت: این آمار در مقایسه با سال‌های گذشته از نظر تعداد ۲۱ درصد و از نظر وزن پنج درصد و از نظر ارزش ۲۵ درصد کاهش داشته است.

یوسفی افزود: در سال گذشته تعداد یک‌هزار و ۹۹۶ اظهارنامه وارداتی برای بیش از ۱.۵ میلیون تن کالا مورد ارزیابی انطباق قرار گرفت که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۱۴ درصد و از نظر وزن ۴۷ درصد کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: ۱۴۳  اظهارنامه تعیین تعرفه برای ۴۸ هزار و ۴۵۵ تن کالا مورد بررسی قرار گرفت که عمده واردات شامل ورق‌های فلزی سرد و گرم، شمش فولادی و ناودانی از کشورهای روسیه، قزاقستان، اوکراین، آذربایجان بوده است.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه