کسانی که به یارانه نیاز ندارند، انصراف دهند

استاندار گیلان با اشاره به آغاز ثبت‌نام از سرپرستان خانوار برای دریافت یارانه‌ی نقدی از ۲۰ فروردین‌ماه گفت: کسانی که واقعاً به این مبلغ نیاز ندارند برای توسعه‌ی کشور از دریافت یارانه‌ی نقدی انصراف دهند.

کسانی که به یارانه نیاز ندارند، انصراف دهند

به گزارش ۸دی نیوز به نقل از ایسنا، دکتر «محمدعلی نجفی» دیشب (شنبه ۱۷ فروردین‌ماه) در کارگروه اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تبلیغات استان در جمع مدیران اجرایی و فرمانداران استان اظهار کرد: هدفمند کردن یارانه‌ها چه در مرحله‌ی نخست و چه در مرحله‌ی دوم، توسط نظام جمهوری اسلامی با هدف عدالت‌محوری اجرا شده است و تبعیض‌ها سبب رنجیدن مردم می‌شود و اگر ما سختی‌ها را تقسیم می‌کنیم باید خوشی‌ها را در میان مردم تقسیم کنیم.

najafi

وی ادامه داد: در مرحله‌ی نخست این قانون نواقصی وجود داشت که آسیب‌شناسی شد و در آن مرحله افزایش یک‌باره بعضاً ۴۰۰ درصدی قیمت‌ها را شاهد بودیم که در مرحله‌ی دوم این افزایش‌ها با شیب ملایم انجام می‌شود تا به مصرف‌کنندگان فشاری وارد نشود.

استاندار گیلان افزود: برای اجرای بهتر عدالت در جامعه و کاهش عقب‌ماندگی، راهی جز اجرای کامل قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نداریم، متأسفانه هم‌اکنون ۷۵ هزار پروژه‌ی ناتمام در کشور وجود دارد که حدود ۲۰۰۰ تا از این طرح‌ها در استان گیلان است.

نجفی با بیان اینکه برای شتاب بخشیدن به توسعه‌ی کشور نیازمند عزم ملی برای اجرای مرحله‌ی دوم هدفمندی یارانه‌ها هستیم، افزود: چنانچه روند مصرف انرژی در کشور به همین صورت ادامه یابد، از سال ۹۵ هیچ اعتباری برای طرح‌های عمرانی در کشور وجود ندارد.

وی افزود: در مرحله‌ی دوم هدفمند کردن یارانه‌ها به ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت جامعه و تولید و اشتغال توجه‌ی ویژه‌ای می‌شود، از این‌رو با اجرای این مرحله همه‌ی جامعه از آن بهره می‌برند و افرادی نیز که از ثبت‌نام خودداری کنند با انصراف خود گامی بزرگ در این راستا برداشته‌اند.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان با اشاره به نامگذاری امسال با توجه فرمایشات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: فرهنگ و اقتصاد دو شاخصه‌ی مهم در انجام کارهای بزرگ هستند و اجرای موفق این مرحله از طرح، نیازمند همکاری و مشارکت همه‌ی دستگاه‌های اجرایی، دولتی، عمومی و بخش خصوصی، علما و روحانیون، دانشگاهیان و نخبگان و همه‌ی اقشار مردم است.

دکتر نجفی با تأکید بر اطلاع‌رسانی مناسب و مؤثر از طریق رسانه‌ها خاطرنشان کرد: با حضور کارشناسان در رسانه‌ی ملی و رسانه‌های گروهی و تبیین این طرح و پاسخگویی به شبهات، نباید اجازه گسترش اندیشه‌های غلط و نگران‌کننده در جامعه را بدهیم.

وی با بیان اینکه باید به مسائل امنیتی نیز توجه شود، افزود: باید این نگرانی را که با آغاز اجرای فاز دوم هدفمند کردن یارانه‌ها به مردم فشار وارد شود از میان ببریم و جلوی سوءاستفاده‌های احتمالی را نیز بگیریم و برای اجرای کامل قانون هدفمند کردن یارانه‌ها جلوی هرگونه حرکت تفریقی را می‌گیریم.

استاندار گیلان ادامه داد: فرمانداران در شهرستان‌ها باید شرایط را به‌گونه‌ای مدیریت کنند که با همکاری و هم‌یاری همه‌ی بخش‌ها این طرح با کمترین تنش و مشکل اجرایی شود.

دکتر نجفی با اشاره به آغاز ثبت‌نام از سرپرستان خانوار برای دریافت یارانه‌ی نقدی از ۲۰ فروردین‌ماه گفت: کسانی که واقعاً به این مبلغ نیاز ندارند برای توسعه‌ی کشور از دریافت یارانه‌ی نقدی انصراف دهند.

وی ادامه داد: همه‌ی زیرساخت‌های لازم و پهنای باند کافی در شبکه‌ی اینترنت استان برای ثبت‌نام مردم نیازمند برای دریافت یارانه نقدی فراهم شده است.

نماینده‌ی عالی دولت در گیلان با بیان اینکه فرمانداران باید در شهرستان‌ها ستادهای فرعی را تشکیل دهند، گفت: دانشگاهیان، دانشجویان و قهرمانان و پهلوانان ورزشی سفیران ما در خانواده‌هایشان هستند. اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه با روشنگری و آگاه‌سازی جامعه می‌توانند شرایط را برای اجرای بهتر این مرحله از قانون فراهم کنند.

دکتر نجفی گفت: با آرامشی که در استان ایجاد شده و با همکاری و اهتمامی که در استان وجود دارد امیدواریم این کار بزرگ هم با تدبیر و آرامش و موفقیت اجرایی شود.

وی هم‌چنین با دعوت از فضاهای مجازی، مطبوعات و رسانه‌ها برای همکاری کامل مرحله‌ی دوم هدفمند کردن یارانه‌ها افزود: در سالی که می‌خواهیم سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در قالب «اقتصاد مقاومتی» را اجرا کنیم، همه یک وظیفه ملی دارند که در اجرای موفق مرحله‌ی دوم هدفمند کردن یارانه‌ها همراهی کنند.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه شهرداران با هماهنگی فرمانداران، هزینه‌های حمل و نقل عمومی را در شهرها کنترل کنند، خاطرنشان کرد: علما و روحانیون در ایجاد آرامش در میان مردم و روشنگری در جهت آگاهسازی مردم در رابطه با اهمیت این طرح نقش بسیار تأثیرگذاری دارند.

نظرات

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط پایگاه خبری تحلیلی 8دی در وبسایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد، منتشر نخواهد شد.
در حاشیه